Kommuniké från Extra bolagsstämma i TiksPac AB (publ)

TiksPac AB (publ) höll torsdagen 18 juni 2020 extra bolagsstämma på bolagets huvudkontor, Åkarevägen 11B i Falkenberg, totalt antal närvarande röster var 44,76 procent.

Nedan följer en sammanställning av de beslut som fattades. Stämman röstade enhälligt för att stödja samtliga förslag som presenterades vid stämman.

Val av Styrelse

• Vid stämman valdes följande styrelseledamöter: Peter Olausson, Mikael Svensson, Annette Lahti och Robert Katic (nyval på samtliga).
  • Vid det efterföljande konstituerande styrelsemötet valdes Robert Katic till styrelsens ordförande.

Ny VD

Vid det konstituerande styrelsemötet beslutade styrelsen även att anställa Dejan Shabacker som ny VD med tillträdesdag 2020-06-22.

Johan Nilsson, tf VD /Ekonomichef

Tel. +46 (0)346 – 734 704 eller e-post: johan.nilsson@tikspac.com

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls stationer med miljövänliga påsar som är kostnadsfria för användarna. Inom det ursprungliga konceptet med hundpåsar finansieras verksamheten av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Under de senaste åren har konceptet kompletterats med möjlighet att hyra stationer för hundpåsar, hyra eller köpa hundlatriner ”TiksCan” och under hösten 2019 lanseras Skräpplockarstationer som kan köpas av alla som vill ha en renare närmiljö. Bolagets aktie är listad för handel på Spotlight Stock Market, för ytterligare information besök www.tikspac.com.

Denna information är sådan information som TiksPac AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 juni, 2020.