Kommuniké från Extra bolagstämma

Ändring av bolagets verksamhetsföremål i bolagsordningen

Vid stämman röstades föreslagen bolagsordning igenom med lydelsen:

§3
Verksamhet Bolagets verksamhet skall verka i Publika Rum med olika miljölösningar såsom tillhandahållamiljövänliga stationer till kommuner och motsvarande områden internationellt, även till större fastighetsbolagoch sälja in media platser på dessa TiksPac stationer. Bolaget skall även arbeta med marknadsföring,profilering, digital media profilering, bedriva export- och import samt handel via internet med ett brettsortiment av apoteksvaror, husdjursprodukter, hälsoprodukter för husdjur, egenvårdsprodukter (OTC-läkemedel), skönhetsartiklar, hemelektroniska produkter, böcker och andra mediavaror, beklädnadsvaror,heminredningsvaror, sport- och fritidsartiklar, hem- och trädgårdsartiklar, leksaker och barnkläder, kosttillskottoch hälsokost, tillhandahålla tjänster inom digital media. Bolaget skall även kunna förvärva, förvalta, förädla,äga och avyttra fast egendom och andra verksamheter samt bedriva handel med värdepapper. Verksamhet kanbedrivas i Sverige och utomlands och skall följa trender för att hitta nya affärsmöjligheter och annan därmedförenlig verksamhet.

Robert Katic, Styrelsens ordförande
Tel. +46 (0) 73 677 86 99 eller e-post: robert.katic@tikspac.com

Dejan Shabacker, VD

Tel. +46 (0) 733 406 643

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls miljöstationer med miljövänliga skräppåsar som är kostnadsfria för användarna. Inom det ursprungliga konceptet med hundpåsar finansieras verksamheten av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Under de senaste åren har konceptet kompletterats med möjlighet att hyra stationer för hundpåsar, hyra eller köpa hundlatriner ”TiksCan” och under hösten 2019 lanserades Skräpplockarstationer som kan köpas av alla som vill ha en renare närmiljö. För ytterligare information besök www.tikspac.com.