• TiksPac/

Konverteringskursen för den tredje konverteringsperioden av konvertibel KV1 har fastställts

Konverteringskursen för den tredje konverteringsperioden av konvertibeln KV 1 har fastställts till 3,5 kronor per aktie. Anmälningstiden för konverteringsperioden pågår från och med den 8 maj 2015 till och med den 22 maj 2015. Nedan framgår teckningsförfarande.

Förvaltarregistrerade konvertibler (depå)

Teckning av aktier genom utnyttjande av konvertibler ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direktregistrerade konvertibler (VP-konto)

Teckning av aktier genom utnyttjande av konvertibler sker enligt instruktioner på anmälningssedeln. Anmälningssedeln finns tillgänglig på Bolagets webbplats www.tikspac.eu och på emissionsinstitutet Eminova Fondkomission AB´s webbplats www.eminova.se

Efter teckning ersätts konvertibler med interimsaktier (IA) i väntan på registreringen
hos Bolagsverket vilket beräknas ske under vecka 25, 2015.
Framtida konverteringsperiod:
Konverteringsperiod fyra – 12 februari 2016 till och med den 26 februari 2016.

Fullständiga konvertibelvillkor finns tillgängliga: www.tikspac.eu/investor-relations/

Eminova Fondkommission AB har agerat emissionsinstitut i samband med konvertibelemissionen.

Stig-Arne Mårtensson, VD
TiksPac AB (publ)
stig-arne.martensson@tikspac.eu

Kort om TiksPac AB (publ)
Genom TiksPacs miljökoncept tillhandahålls stationer för hundpåsar och uppsamling av hundpåsar på ett sätt som är kostnadsfritt såväl för hundägare som för den som svarar för renhållningen inom det aktuella området (uppdragsgivarna). Verksamheten finansieras av företag (sponsorkunder) som mot en avgift erhåller en mediaplats på stationerna och därmed visar engagemang för sin lokala miljö. Tjänsten är kostnadsfri för uppdragsgivarna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. TiksPac svarar, genom underleverantörer, för produktion av påsar, tillverkning av stationer, utskrift och montering av dekaler på stationer samt distribution av påsar. Bolagets avgiftsmodell framgår av memorandumet.