TiksPac – Ny huvudägare

Dejan Shabacker har under helgen tagit över Lars Åke Södergren Consulting AB:s samtliga aktier i TiksPac AB och är därmed ny huvudägare. På grund av åldersskäl har den tidigare huvudägaren Lars Åke Södergren under en period önskat trappa ner ägandet och har nu sålt sitt innehav i bolaget.

Lars Åke Södergren kommenterar försäljningen;

”På bolagsstämman den 14 maj 2020 dök det upp en ny energisk ägare med en intressant finansiell bakgrund. Efter bolagsstämman har vi verkligen funnit varandra och slutfört denna affär inte minst tack vare att vi fullt ut delar samma idéer och visioner för TiksPac och verksamhetens fortsatta expansion. Jag har fått full information kring Dejan Shabackers bakgrund och har valt att gå vidare med försäljningen mycket tack vare hans öppenhet, tydlighet, energi och analytiska förmåga vilket jag är övertygad om kommer vara till gagn för alla aktieägare i TiksPac AB. Dejan Shabacker har genom sina analyser verkligen satt fingret på vilka insatser som kommer bidra till ännu bättre resultat framöver och jag kommer stötta honom till 100 procent.”

Dejan Shabacker kommenterar köpet;

”Med över 25-års erfarenhet som kvantanalytiker har jag byggt modeller som kontinuerligt analyserar noterade bolag där TiksPac AB:s potential sticker ut. Efter en grundlig genomgång av bolaget kunde jag konstatera att verksamheten hade en fantastiskt fin balansräkning och ett attraktivt kassaflöde. TiksPac AB bedriver en skalbar verksamhet som ligger helt rätt i tiden, inte minst tack vare sitt starka miljötänk. Jag ser på företaget som en global aktör som ska bli världsbäst på att vara miljöfrämjande inom hundavfall, helt enkelt kommunernas förlängda arm till rena gator, parker och grönområden.”

Dejan Shabacker önskar samtidigt informera marknaden om att han 2014 blev lagförd för ekonomiska överträdelser i samband med att han agerade Market Maker och storägare i ett svenskt noterat bolag. Avslutningsvis hälsar den nya huvudägaren att han avser vara med på TiksPac AB:s resa under lång tid och som en väldigt aktiv ägare.

Eventuella frågor med anledning av transaktionen hänvisas till:

Dejan Shabacker

För ytterligare generell information om företaget:

Johan Nilsson, tf VD /Ekonomichef

Tel. +46 (0)346 – 734 704 eler e-post: johan.nilsson@tikspac.com

Pelle Hjortblad, styrelsens ordförande

Tel. +46 (0) 701 810 110 eller e-post: pelle.hjortblad@moonlight.se

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls stationer med miljövänliga påsar som är kostnadsfria för användarna. Inom det ursprungliga konceptet med hundpåsar finansieras verksamheten av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Under de senaste åren har konceptet kompletterats med möjlighet att hyra stationer för hundpåsar, hyra eller köpa hundlatriner ”TiksCan” och under hösten 2019 lanserades Skräpplockarstationer som kan köpas av alla som vill ha en renare närmiljö. Bolagets aktie är listad för handel på Spotlight Stock Market, för ytterligare information besök www.tikspac.com.