TiksPac – Presentation av föreslagna nya ledamöter

Inför extra bolagsstämma 2020-06-18 presenteras härmed följande kandidater för inval i bolagets styrelse:

• Peter Olausson (40 år)
  • Mikael Svensson (34 år)
  • Annette Lahti (53 år)
  • Robert Katic (48 år)

Nedan följer en kort presentation av de nya ledamöter som föreslagits till stämman:

PETER OLAUSSON, (40 år)
Byggnadsingenjör från KTH. Har arbetat i olika roller inom bygg- och fastighetsbranschen sedan 2001. Bland annat som fastighetschef- och regionchef på Rikshem samt Tf. VD på Värmdöbostäder m.m.

"Med en bakgrund inom snabbväxande börsnoterade fastighetsbolag samt erfarenhet från att driva startup-bolag med nischade paketerade affärskoncept vill jag bidra med affärsmässighet, värdeskapande fokus och nya kreativa idéer. I TiksPac ser jag stora möjligheter att skapa värde till både aktieägare, samhället och miljön".

MIKAEL SVENSSON (34 år)

Har haft ledande befattningar inom försäljningsintensiva bolag med fokus på IT och tekniska förändringar. Har under 5 framgångsrika år hos Office Management aktivt arbetat med integrering av teknik och sälj i samband med affärsdrivna processer.

“Jag vill framförallt bidra med optimering av sälj och att införa en kultur av datadrivna beslut. Att kunna vara en del av förändring i ett bolag som dessutom verkar för att göra vår miljö renare är fantastiskt.”

ANNETTE LAHTI (53 år)
Entreprenör och medgrundare av K2C-gruppen som driver flera olika verksamheter med fokus på sälj och ledarskap inom serviceorganisationer. Har tidigare ansvarat för etableringen av Teleresurs contact center med 250 anställda som framgångsrikt omsatte 60 MSEK med god vinstmarginal.

”Det jag kan tillföra TiksPac är min kompetens inom sälj och kundservice, både vad det gäller metodik, IT-infrastruktur och ledarskap. Jag får saker att hända, ser det möjliga i det omöjliga och har lätt att inspirera och bygga starka kompletterande team”.

ROBERT KATIC (48 år)

Civilingenjör från Luleå Tekniska Universitet. Entreprenör och projektledare med mångårig erfarenhet av styrelseuppdrag inom noterade och onoterade bolag, idrottsförbund samt idrottsföreningar. För uppdraget återfinns värdefulla kompetenser inom affärsutveckling, försäljning, service management samt projektledning.

”TiksPac har redan en fin balansräkning och ett attraktivt kassaflöde som ger utrymme att utveckla bolagets erbjudande och nå nya målgrupper. Dessutom har verksamheten ett starkt miljötänk som ligger helt rätt i tiden och där min bakgrund kan bidra till ökad digitalisering samt fortsatt internationell tillväxt.”

Johan Nilsson, tf VD /Ekonomichef

Tel. +46 (0)346 – 734 704 eller e-post: johan.nilsson@tikspac.com

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls stationer med miljövänliga påsar som är kostnadsfria för användarna. Inom det ursprungliga konceptet med hundpåsar finansieras verksamheten av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Under de senaste åren har konceptet kompletterats med möjlighet att hyra stationer för hundpåsar, hyra eller köpa hundlatriner ”TiksCan” och under hösten 2019 lanserades Skräpplockarstationer som kan köpas av alla som vill ha en renare närmiljö. Bolagets aktie är listad för handel på Spotlight Stock Market, för ytterligare information besök www.tikspac.com.