TiksPac AB Återkallar sin begäran om Extra Bolagstämma i iApotek Int AB

TiksPac AB (publ) har idag beslutat att återkalla sin begäran om en Extra Bolagstämma i iApotek Int AB som är listat på Spotlight Stock Market med anledning av marknadsplatsens förestående noteringsprövning av bolaget. TiksPac AB väljer därav att framöver inta en passiv och underordnad ägarroll.

TiksPac har ingen ambition att bidra med annat än sådant som är av godo för alla aktieägare i iApotek Int AB.
TiksPac AB hade ett klart och tydligt syfte, att som aktiv huvudägare, bidra med sina marknadsföringskanaler, insatser kring digital marknadsföring, försäljning och kundsupport för att därav understödja fortsatt värdeutveckling och marknadsexpansion.
TiksPac ser på iApotek Int AB som en potentiellt stor och viktig aktör inom sitt segment framöver.

Styrelsen i TiksPac AB (publ)

Robert Katic
Styrelsens ordförande
robert.katic@tikspac.com

Genom TiksPacs olika miljökoncept tillhandahålls stationer med miljövänliga skräppåsar som är kostnadsfria för användarna. Inom det ursprungliga konceptet med hundpåsar finansieras verksamheten av företag som köper en mediaplats på stationerna och därmed visar sitt engagemang för sin lokala närmiljö (CSR). Konceptet är kostnadsfritt för kommunerna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. Konceptet inbegriper numer även miljöstationer med skräppåsar av insamlad återvunnen plast. För ytterligare information besök www.tikspac.com.