• TiksPac/

TiksPac AB har genomfört den tredje konverteringsperioden som avslutades den 22 maj, avseende KV1

Vid det tredje konverteringstillfället som avslutades den 22 maj, tecknades 489.800 aktier genom konvertering av konvertibler motsvarande 1.714.300,00 kronor. Genom konverteringen har aktiekapitalet ökats med 48.980,00 kronor till totalt 761.810,30 kronor. Efter den tredje konverteringsperioden finns konvertibler om nominellt belopp 5.836.638,50 kronor kvar.

De vid konverteringen tecknade aktierna kommer att efter registrering hos Bolagsverket registreras på respektive tecknares konto omkring vecka 25, 2015, besked om exakt datum kommer att publiceras via AktieTorgets meddelandetjänst cirka en vecka före inbokning.

Nästa konverteringsperiod kommer att infalla från och med den 12 februari 2016 till och med den 26 februari 2016.

Konverteringskursen ska uppgå till sjuttio procent (70 %) av den genomsnittliga volymvägda kursen för aktien enligt AktieTorgets officiella kursstatistik under den period om 20 handelsdagar som slutar två (2) bankdagar innan konverteringsperiodens första dag, i detta fall 12 februari 2016.

Fullständiga konvertibelvillkor finns tillgängliga via www.tikspac.eu

Stig-Arne Mårtensson, VD

TiksPac AB (publ)

stig-arne.martensson@tiks.se

Kort om TiksPac AB (publ)

Genom TiksPacs miljökoncept tillhandahålls stationer för hundpåsar och uppsamling av hundpåsar på ett sätt som är kostnadsfritt såväl för hundägare som för den som svarar för renhållningen inom det aktuella området (uppdragsgivarna). Verksamheten finansieras av företag (sponsorkunder) som mot en avgift erhåller en mediaplats på stationerna och därmed visar engagemang för sin lokala miljö. Tjänsten är kostnadsfri för uppdragsgivarna, som dock svarar för utplacering, skötsel och drift av stationerna. TiksPac svarar, genom underleverantörer, för produktion av påsar, tillverkning av stationer, utskrift och montering av dekaler på stationer samt distribution av påsar. Bolagets avgiftsmodell framgår av memorandumet.

Taggar: