Förslag till styrelse från Tilgins valberedning

Valberedningen har meddelat Tilgin AB att den inför bolagets årsstämma den 28 april 2009 framlägger bland annat följande förslag:

- Antalet styrelseledamöter skall vara sex utan styrelsesuppleanter.
- Omval skall ske av Fredrik Berglund, Anders Lönnqvist, Sven-Christer Nilsson, Johnny Sommarlund och Tomas Torlöf.
- Nyval skall ske av Per Lindgren.
- Johnny Sommarlund skall omväljas som styrelsens ordförande.

Lars Klingstedt har avböjt omval till styrelsen.

Per Lindgren, född 1967, är teknologie doktor i telekommunikation från KTH och arbetar idag som affärsutvecklingschef på Net Insight AB(publ), det företag som han 1996 startade tillsammans med två kollegor från KTH där han var assisterande professor och bland annat arbetade med optiska nät och EU-projekt kring nya bredbandstjänster.

Följande personer har utöver styrelsens ordförande Johnny Sommarlund ingått i valberedningen: Johnny Eriksson för MGA Holding AB, Greger Ericsson för Texcel International AB och Petter Wingstrand för T-Bolaget AB.

"Tilgin offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument".