Kommuniké från extra bolagsstämma i Tilgin

Ej för offentliggörande, publicering eller distribution, direkt eller indirekt, i eller till USA, Kanada, Japan eller Australien.

Vid extra bolagsstämma i Tilgin AB (publ) den 6 september 2011 beslöts, i enlighet med styrelsens förslag, om nyemission av högst 44 549 198 aktier med företrädesrätt för aktieägarna. Villkoren för emissionen innebär att varje befintlig aktie i Tilgin berättigar till teckning av en ny aktie till en teckningskurs om 0,68 kronor per aktie.

Nyemissionen är garanterad i sin helhet av MGA Holding AB, Nya Jorame Holding AB/Jorame AB och Trulscom Förvaltning AB. Genom nyemissionen tillförs således Tilgin cirka 30,3 miljoner kronor före emissionskostnader. Bolagsstämman beslöt även, i enlighet med styrelsens förslag, om aktiekapitalminskning om 14 255 743,36 kronor, vilken erfordrades för att genomföra nyemissionen.

Ett prospekt avseende nyemissionen kommer att offentliggöras omkring den 16 september 2011.

För ytterligare detaljer samt information om bakgrund till och motiv för kapitalminskningen och nyemissionen, se Tilgins pressmeddelande den 12 augusti 2011.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Mats Victorin, verkställande direktör i Tilgin

Tel: 08-572 386 02

E-mail: mats.victorin@tilgin.com

Christer Samuelsson, CFO i Tilgin

Tel: 08-572 386 12

E-mail: christer.samuelsson@tilgin.com

Johnny Sommarlund, styrelseordförande i Tilgin

E-mail: johnny.sommarlund@mga.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Tilgin ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 7 september 2011 kl 8.00.

Tilgin är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium AB som Certified Advisor.

Om Tilgin
Tilgins avancerade mjukvarustyrda gateways och lösningar för fjärrhantering förvandlar det uppkopplade hemmet till en lönsam affär för operatörerna och en positiv upplevelse – karaktäriserad av kvalitet och enkelhet – för deras kunder. Våra lösningar gör att dagens och framtidens bredbandstjänster kan introduceras snabbt, enkelt och på en individuell nivå. En enkel integration till operatörernas drift- och affärssystem gör att dessa kan sänka sina kostnader radikalt samtidigt som de får lojala och nöjda kunder och stärker sina varumärken. Tilgins system och lösningar används av fler än 100 operatörer i över 30 länder. Det ger företaget en bred kundbas och en stor internationell räckvidd. Tilgin grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX First North med Remium som Certified Advisor. Huvudkontoret ligger i Kista och bolaget har ett nät av internationella försäljningskanaler. För mer information se www.tilgin.com

Ett press- och mediakit finns på Tilgins webbplats: www.tilgin.com/presskit

Tilgin AB, Box 1240, 164 28 Kista, Sverige

tel +46 (0)8 572 386 00, fax +46 (0)8 572 385 00

info@tilgin.com www.tilgin.com

Org nr: 556537-5812

Detta pressmeddelande utgör inte ett erbjudande avseende några värdepapper i Tilgin. Nyemissionen riktar sig inte till aktieägare eller andra investerare med hemvist i USA, Kanada, Japan eller Australien, eller i något annat land där deltagande i emissionen skulle förutsätta ytterligare prospekt, registrerings- eller andra åtgärder än enligt svensk rätt eller strida mot regler i sådant land. Inga aktier, betalda tecknade aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper utgivna av Tilgin har registrerats eller kommer att registreras enligt United States Securities Act 1933, eller enligt värdepapperslagstiftningen i någon delstat i USA eller någon provinslag i Kanada. Därför får inga nya aktier, betalda tecknade aktier, teckningsrätter eller andra värdepapper utgivna av Tilgin överlåtas eller erbjudas till försäljning i USA eller Kanada annat än i sådana undantagsfall som inte kräver registrering. Nyemissionen riktar sig endast till (i) personer som befinner sig utanför Storbritannien; (ii) professionella investerare som omfattas av artikel 19 (5) i Financial Services and Markets Act 2000 (Financial Promotion) Order 2005; eller (iii) andra personer till vilka den lagligen kan riktas.