Ny ledamot föreslås till Tilgins styrelse

Nomineringskommittén för Tilgin AB (publ) föreslår att årsstämman den 26 april, 2007 väljer Fredrik Berglund som ny ledamot i Tilgins styrelse. Till övriga styrelseposter föreslås omval av nuvarande styrelseledamöter i bolaget, Johnny Sommarlund, Anders Lönnqvist, Tomas Torlöf, Sven-Christer Nilsson och Lars Klingstedt.

Fredrik Berglund, född 1961, är verkställande direktör på Scribona AB (publ) och har mer än 10 års erfarenhet från olika högt uppsatta poster inom telekomindustrin, till exempel inom Comviq och Tele2 som Executive Vice President Sales & Marketing, Nordenchef samt VD för Tele2 Sverige.

”Vi ser fram emot att få Fredrik Berglund som ny styrelseledamot i Tilgins styrelse. Fredriks långa erfarenhet från branschen är ett mycket intressant tillskott till både styrelsearbetet och Tilgins verksamhet”, säger Johnny Sommarlund Styrelseordförande i Tilgin.

Nomineringskommitténs fullständiga förslag framgår av bolagets kallelse som publicerats i SvD och Post- och Inrikes Tidningar den 28 mars 2007. Årsstämma i Tilgin AB (publ) kommer att hållas den 26 april kl. 17.00 i bolagets lokaler på Finlandsgatan 40 i Kista.

Nomineringskommittén för Tilgin AB som under styrelseordförandes ledning har arbetat fram ett förslag till styrelse och förslag till styrelsearvode att föreläggas årsstämman för beslut, består av representanterna Johnny Eriksson, Greger Ericsson samt Petter Wingstrand

För mer information kontakta: Johnny Sommarlund, Nomineringskommitténs ordförande, tfn: 08- 545 037 70.