Ny VD i Tilgin

Stockholm, 12 februari, 2010: Tilgin, en ledande leverantör av lösningar för multiplay- och nästa generations bredbandstjänster, meddelade idag att styrelsen vid styrelsesammanträdet den 11 februari 2010 beslutat att utse Mats Victorin till ny VD.

Styrelsens uppfattning är att bolaget inte utvecklats tillfredställande. Det är styrelsens fulla övertygelse att Tilgin har en konkurrenskraftig produktportfölj och en ledande position i en snabbt växande marknad. Med över 20 års internationell erfarenhet från ledande befattningar inom sälj, marknad och verkställande positioner inom IT- och telekomindustrin, bland annat 13 år på Ericsson, anser styrelsen att Mats besitter de egenskaper som krävs för att leda bolaget mot lönsam tillväxt. ”Genom tillsättandet av Mats Victorin får vi en VD med starkt kundfokus och en god förståelse för den snabbt växande marknaden. Jag önskar Mats lycka till i sin nya roll”, säger Johnny Sommarlund, styrelsens ordförande i Tilgin. ― SLUT ― "Tilgin offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument".

Taggar: