Tilgin AB (publ) Delårsrapport 1 januari – 30 september 2010

Tredje kvartalet 2010

• Nettoomsättning 25,8 mkr (30,6)
  • Resultat efter skatt -5,8 mkr (-10,4)
  • Resultat per aktie -0,13 kr (-0,23) före utspädning
  • Orderingång 18,1 mkr (25,5) och orderbok per 30 september 19,6 mkr (17,9)
  • Bruttomarginal 34 % (35 %)
  • Rörelseresultat -5,7 mkr (-9,6)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten -6,7 mkr (-2,2)
  • Likvida medel uppgick till 6,0 mkr (18,7) per 30 september 2010

Januari – september 2010

• Nettoomsättning 89,6 mkr (92,6)
  • Resultat efter skatt -24,5 mkr (-33,8)
  • Resultat per aktie -0,55 kr (-0,76) före utspädning
  • Bruttomarginal 35 % (36 %)
  • Rörelseresultat -23,8 mkr (-31,9)
  • Kassaflöde från den löpande verksamheten -11,1 mkr (-14,8)

Övrigt

• Sedan NASDAQ OMX Stockholm meddelat att Tilgin inte längre uppfyller börsens krav på tillräcklig ägarspridning och likviditet har Tilgins styrelse beslutat att ansöka om listbyte till First North

”Tilgin offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument".

Audiocast:
Med anledning av Tilgins delårsrapport inbjuds kapitalmarknaden till en audiocast fredagen den 22 oktober. Livesändningen via webben börjar kl 09.00. Det kommer finnas möjlighet att via ett frågeformulär skicka in frågor till audiocasten för de som deltar i realtid. Presentationer och länk till audiocasten finns på www.tilgin.com/q310. För de som inte har möjlighet att delta vid utsatt tid kommer en inspelning att finnas tillgänglig via bolagets hemsida.

Klicka på nedanstående PDF-länk för att ta del av rapporten i sin helhet.

För ytterligare information kontakta:
Mats Victorin, VD Tilgin AB (publ), Tel: 08 – 572 386 02, E-post: mats.victorin@tilgin.com
Magnus Teeling, CFO Tilgin AB (publ), Tel: 08 – 572 386 06, E-post:  magnus.teeling@tilgin.com

Om Tilgin
Tilgins avancerade mjukvarustyrda gateways and lösningar för fjärrhantering förvandlar det uppkopplade hemmet till en lönsam affär för operatörerna och en positiv upplevelse – karaktäriserad av kvalitet och enkelhet – för deras kunder. Våra lösningar gör att dagens och framtidens bredbandstjänster kan introduceras snabbt, enkelt och på en individuell nivå. Med enkel integration till operatörernas drift- och affärssystem gör att dessa kan sänka sina kostnader radikalt samtidigt som de får lojala och nöjda kunder och stärker sina varumärken. Tilgins system och lösningar används av fler än 100 operatörer i över 30 länder. Det ger företaget en bred kundbas och en stor internationell räckvidd. Tilgin grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Huvudkontoret ligger i Kista och bolaget har ett nät av internationella försäljningskanaler. För mer information se
www.tilgin.com Ett press- och mediakit finns på www.tilgin.com/presskit

Taggar: