Tilgin går med i MotiveSmart™ TR-069 Verification Program

Stockholm, 11 februari 2009: Tilgin en ledande leverantör av lösningar för multiplay- och nästa generations bredbandstjänster, har framgångsrikt slutfört interoperabilitetstester av sin Home Gateway Application Software med Motive Incs Auto Configuration Server-produkter. Som medlem i MotiveSmart™ Verification Program får Tilgin utökad räckvidd till operatörer i hela världen.

“Tilgin är en drivande kraft bakom industristandarder med viktiga bidrag till Tispan, Broadband Forum och Home Gateway Initiative, framförallt inom operatörsstyrd kundplacerad utrustning. Dessa framgångsrika interoperabilitetstester visar Tilgins stöd för den öppna TR-069 standarden”, säger Ola Berglund, VD på Tilgin. “Som medlem i MotiveSmart™ Verification Program ges vi nya affärsmöjligheter mot operatörer i hela världen.”

MotiveSmart™ Verification Program utvärderar och intygar att Motive och dess partners lever upp till kraven på interoperabilitet som gör det lättare, billigare och snabbare för telekomoperatörer att lansera och hantera nästa generations bredbandstjänster. Alla tester definierade i MotiveSmart™ Verification Program har framgångsrikt slutförts och det har officiellt blivit verifierat att Tilgins Home Gateway Application Software uppfyller DSL Forum’s WAN Management Protocol standard, det så kallade TR-069. Industristandarder som TR-069 är av avgörande betydelse för bredbandsoperatörernas möjlighetheter att lansera bredbandstjänster såsom Triple Play.

Tilgins Home Gateway Application Software är integrerad i Tilgins portfölj av avancerade Home Gateways.

Motive erbjuder mjukvara för bredbands- och mobila datatjänster. Mer än 75 av världens ledande kommunikationsföretag använder Motives mjukvara, inklusive AT&T, Bell Canada, BT, Deutsche Telekom, EMOBILE, SingTel, Swisscom, Telecom Italia, Telefonica Brazil och Verizon. Som en följd av detta används Motives mjukvara av mer än 85% av DSL-användarna i Nordamerika och av nästan 70% av DSL-användarna i Västeuropa. Motives mjukvara har använts i mer än 60 miljoner uppkopplingar. För mer information vänligen besök www.motive.com

"Tilgin offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument".