• Tilgin AB/

Tilgin introducerar Service and Device Management för IPTV Set-top-boxar med sin nya VCM 5.6 mjukvara

Stockholm, 28 augusti 2009: Tilgin, en ledande leverantör av bredbands- lösningar för operatörer, presenterar idag en ny release av sin mjukvara för Service och Device Management, VCM 5.6. Tilgins VCM 5.6 hjälper operatörer att expandera sitt tjänsteerbjudande inom triple- och multiplay med bibehållen kontroll över driftskostnaderna. VCM 5.6 introducerar Management för IPTV Set-top-boxar och innehåller också förbättrad prestanda såväl som förbättrad tillgänglighet, ”High Availability”.

VCM 5.6 förbättrar redundansfunktionen ytterligare och garanterar operatörerna avbrottsfri service och övervakning. Med sin utökade redundansmekanism erbjuder VCM 5.6 operatörerna en oöverträffad robusthet. VCM 5.6 ger också operatörerna möjlighet att hantera, felsöka och uppgradera hela sitt IPTV-erbjudande, helt i enlighet med standarderna TR-069 och TR-135 från Broadband Forum för IPTV Set-top-boxar. Tilgins service- och device management-lösning VCM är utvecklad med operativ effektivitet i fokus. Detta möjliggör för bredbandsoperatörer att lansera och leverera nya tjänster till massmarknaden med bibehållen kontroll över driftskostnaderna. VCM-mjukvaran är baserad på standarder definierade av Broadband Forum, vilket gör lösningen helt öppen gentemot andra system. ”Våra kunder anser att VCM är det mest lättintegrerade och lättanvända av alla liknande system på marknaden, s.k. ACS-system. I samarbete med våra kunder och med aktivt deltagande i Broadband Forum adderar vi kontinuerligt nya funktioner för de mest avancerade marknadskraven”, säger Eric Hjelmestam, Marknads- och Produktledningschef på Tilgin. ― SLUT ― För ytterligare information: Erik Hjelmestam, Marknads- och Produktledningschef Telefon: +46 739-618733, Epost: erik.hjelmestam@tilgin.com