Nytt produktkoncept presenterades på TimeSpace Radios bolagsstämma

Nytt produktkoncept presenterades på TimeSpace Radios bolagsstämma Lundaföretaget TimeSpace Radio fokuserar nu verksamheten på att utveckla en licensfri radiolänk främst avsedd för förbindelser mellan fibernät och lokala nätverk, s.k. Hots-Spots. En prototyp ska finnas färdig för tester hos kunder inom sex månader. TimeSpace Radio är ett utvecklingsföretag som nu koncentrerar utvecklingsresurserna på den expansiva utrustningsmarknaden för den mobile individen. Företagets nya produktkoncept kommer att erbjuda marknaden en ny typ av licensfri radiolänk som på ett kostnadseffektivt sätt binder samman stamnät med lokala nätverk, trådlösa eller kabelbaserade. Användarna är aktörer med permanenta nätverk (lokala nätverk på kontor eller i bostadsområden) eller tillfälliga (lokala nätverk på mässor, och andra arrangemang). Andra potentiella användare är aktörer på den sk enterprise-marknaden, dvs företagsbyar, kommuner, etc. samt ISP (Internet Service Providers) som vill kunna erbjuda sina tjänster. "Vårt nya produktkoncept kommer att erbjuda marknaden en produkt som inte bara har ett attraktivt förhållande mellan pris och prestanda utan även är enkel att installera, hantera och underhålla. Vi fokuserar nu vårt arbete på att färdigställa en prototyp samt att etablera strategiska samarbeten och att bygga upp och utveckla distributionskanaler", säger Lars Paulsson, VD TimeSpace Radio. Till styrelseledamöter omvaldes Björn Norrbom, Christer Sjölin och Johan Wiklund. Företagets VD, Lars Paulsson valdes till ny styrelseledamot. Styrelsen bemyndigades av stämman att fatta beslut om nyemission av högst 4.000.000 aktier, med eller utan företrädesrätt för aktieägarna. Företagets verksamhet bedrivs på Ideon i Lund. TimeSpace Radio är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Besök oss på vår hemsida: www.timespace.se Kontaktperson: Lars Paulsson, VD TimeSpace Radio AB Telefon: 046-286 23 58 Mobil: 0733-22 43 56 lars.paulsson@timespace.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT00620/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/06/07/20010607BIT00620/bit0001.pdf