TimeSpace Radio sluter avtal med Carlberg & Son Informationsteknik

TimeSpace Radio sluter avtal med Carlberg & Son Informationsteknik Lundaföretaget TimeSpace Radio har slutit ett samarbetsavtal med Carlberg & Son Informationsteknik i Göteborg. Genom detta avtal blir de en av TimeSpace Radios utvalda försäljningskanaler, s.k. Value Adding Channel. TimeSpace Radio arbetar med fasta system för trådlös bredbandskommunikation. Carlberg & Son Informationsteknik säljer och installerar system för data- och telekommunikation. VD för Carlberg & Son Informationsteknik, Jan Hermansson kommenterar samarbetet enligt följande: " TimeSpace Radios multipunkt till multipunkt system är kostnadseffektivt på de licensierade frekvensbanden. Systemet är också skalbart och enkelt för kunden att växa vidare med. Vi har positiva erfarenheter av TimeSpace Radios system och av att samarbeta med dem. Nyligen sålde vi och installerade deras system hos Tidaholms kommun. En installation som kunden är belåten med." " Vi är mycket nöjda med vår överenskommelse med Carlberg & Son Informationsteknik som är en kompetent systemintegratör med stor erfarenhet av radiobaserade lösningar. Vår bedömning är att vårt koncept och våra produkter passar väl in i den produktportfölj som Carlberg &Son Informationsteknik arbetar med," säger Mikael Jannert, tfVD TimeSpace Radio. TimeSpace Radio har arbetat fram ett försäljningskoncept för kvalificerade försäljningskanaler, s.k. VAC (Value Adding Channels). En certifieringsprocess inom detta koncept är under utarbetande. De krav TimeSpace Radio ställer på de företag som får VAC-status är att de utifrån kvalificerad kompetens inom radiobaserad data- och telekommunikation kan sälja TimeSpace Radios system och ge den tekniska support som efterfrågas. Uppbyggnaden av ett VAC-nät innebär att TimeSpace Radio inte behöver bygga upp en stor försäljnings- och supportorganisation, utan kan koncentrera sina resurser på utveckling och marknadsföring samt den direkta kontakten med operatörsmarknaden. Besök oss på vår hemsida: www.timespace.se TimeSpace Radio är leverantör av fasta trådlösa bredbandssystem för regional och lokal data- och telekommunikation. Företaget skapar kompletta bredbandslösningar genom att flexibelt och kostnadseffektivt komplettera befintlig infrastruktur baserad på kabel (fiber/koppar). TimeSpace Radios produkter är naturliga komponenter i de framtida trådlösa strukturerna för fasta och mobila användningsområden. Kunderna är operatörer och så kallade Internet Service Providers men också kommuner, bostadsföretag, skolor, sjukhus, andra typer av storföretag. TimeSpace Radio med verksamhet på Ideon i Lund, har ca 45 anställda och är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Kontaktperson: Mikael Jannert, tf VD Rolf Pivén, Jan Hermansson, VD accountmanager TimeSpace Radio AB TimeSpace Radio Carlberg & Son AB Informationsteknik AB Telefon: 046-286 23 57 Telefon:046-286 Telefon:031-755 77 23 60 51 Mobil: 0708-70 62 95 Mobil:0709-60 26 Mobil: 0706-23 72 69 61 mikael.jannert@timespace.se rolf.piven@timesp jan.hermansson@carl ace.se berg.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/01/11/20010111BIT00150/bit0002.pdf