TimeSpace Radio sluter avtal med Flextronics

TimeSpace Radio sluter avtal med Flextronics Lundaföretaget TimeSpace Radio har slutit ett samarbetsavtal med Flextronics i Malmö. Samarbetet innebär att Flextronics kommer bistå med industrialiseringstjänster och produktion av hårdvara som ingår i TimeSpace Radios system för fast trådlös bredbandskommunikation. "Flextronics har en väl utbyggd produktportfölj som i flera fall visat sig motsvara våra kunders behov av både design och tillverkningstjänster." säger Anders Wendner, General Manager Flextronics Malmö Operations. "Samarbetet med TimeSpace Radio ger respektive företag nya möjligheter att expandera och utveckla sina affärsverksamheter inom den snabbt växande marknaden för trådlös bredbandskommunikation. TimeSpace Radio är en av många nya kontakter som Flextronics har knutit med teknikföretag i Öresundsregionen". "Samarbetet med Flextronics kommer att tillföra oss kvalificerad kompetens inom industrialisering och produktion av våra radiobaserade data- och telekommunikationsprodukter. Det innebär också att vi kan fortsätta att fokusera våra resurser på produktutveckling, säger Mikael Jannert, tf Vd TimeSpace Radio. Utrustningsmarknaden för trådlöst bredband uppskattas av det oberoende undersökningsinstitutet Ovum vara värd drygt 1 miljard USD år 2001. Den förväntas ha en årlig tillväxt om 30 - 40%. År 2005 värderas marknaden till ca 7 miljarder USD. Besök oss på våra hemsidor: www.timespace.se och www.flextronics.com Kontaktperson: Mikael Jannert, tf VD Anders Wendner, General Manager TimeSpace Radio AB Flextronics Int Sweden AB, Malmö Telefon: 046-286 23 57 Telefon: 040-24 30 40 Mobil: 0708-70 62 95 anders.wendner@se.flextronics.com Mikael.jannert@timespace.se TimeSpace Radio är leverantör av fasta trådlösa bredbandssystem för regional och lokal data- och telekommunikation. Företaget skapar kompletta bredbandslösningar genom att flexibelt och kostnadseffektivt komplettera befintlig infrastruktur baserad på kabel (fiber/koppar). TimeSpace Radios produkter är naturliga komponenter i de framtida trådlösa strukturerna för fasta och mobila användningsområden. Kunderna är operatörer och så kallade Internet Service Providers men också kommuner, bostadsföretag, skolor, sjukhus och andra typer av storföretag. TimeSpace Radio med verksamhet på Ideon i Lund, har ca 45 anställda och är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Flextronics International Ltd är bland de ledande inom tillverkningstjänster till OEM-företag (Original Equipment Manufacturers). Kunderna återfinns inom de snabbt växande branscherna som t ex kommunikation, nätverk, datorer, medicin och konsumentprodukter. Flextronics återfinns i 28 länder på 4 kontinenter, har 79 000 anställda i världen och drygt 5 000 i Sverige. Denna globalitet, med enheter placerade på strategiska marknader, ger kunderna optimal effektivitet. Flextronics förmåga att erbjuda design- och tillverkningstjänster, koordinerat med innovativ produktdesign och erbjuda ett brett spektrum av IT-tjänster, leder Flextronics med sin globalitet till toppen av kontraktstillverkare. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00200/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2001/03/15/20010315BIT00200/bit0001.pdf