Ny etablering i Karlstad: Svenskt IT-företag nyanställer efter miljonorder

Report this content

Ny etablering i Karlstad: Svenskt IT-företag nyanställer efter miljonorder Tindra Technologies nyanställer tre nya utvecklare till sitt nyöppnade utvecklingskontor i Karlstad. Tindra har nyligen tagit hem flera större order för SMS-tjänster som nu medför att Tindra nyanställer. Rekryteringsprocessen inleds omedelbart då de nya tjänsterna ska vara tillsatta till den 15 augusti. Kontoret kommer att inrikta sig på vidareutveckling av de befintliga SMS-produkterna samt kundanpassade applikationer för Tindras portaler. -IT-branschen går emot ljusare tider. Intresset för mobila IT-lösningar har vuxit i takt med att mobiltelefoner används för allt mer kvalificerade tjänster, säger Joachim Burvall, vd på Tindra Technologies. Ytterligare nyanställningar kan bli aktuella senare i år, just nu pågår flera förhandlingar med potentiella kunder. Tindra tecknade nyligen ett avtal med saudiska Al-Ahli Bank värt 8 miljoner kronor. __________________________________________________________ För ytterligare information, kontakta vd Joachim Burvall, tfn 0708-78 25 58. Tindra Technologies AB är ett svenskt snabbväxande programvaruföretag. Tindra arbetar med mjukvara som ger affärsnytta. Företaget har huvudkontor i Stockholm med fem medarbetare. Idag har Tindra 14 olika produkter som säljs genom licensierade återförsäljare i 15 länder. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se