Collins & Aikman effektiviserar med Tivox

Report this content

Collins & Aikman effektiviserar med Tivox O-listenoterade verkstadskoncernen Tivox har erhållit ytterligare en större order från Collins & Aikman. Det var i början av sommaren som Tivox tecknade en order avseende automatisering av tillverkningen av bagagegolv till Saab 93. Slutleveransen är planerad till december 2004. Det totala ordervärdet under året uppgår till 13 MSEK. Det är Tivox Automation AB, ett dotterbolag inom Tivox koncernen, som i tuff konkurrens tagit hem ordern. Tivox erbjuder standardiserade såväl som skräddarsydda lösningar och fungerar som en komplett leverantör gällande utbudet av verkstadstjänster och maskinpark. - Collins & Aikman har genom en tydlig kravspecifikation gjort det möjligt för oss att utarbeta en rationell processlösning för tillverkningen. Samarbetet med kunden är A och O för oss redan på offertstadiet. Det är viktigt att alla tveksamheter reds ut på ritningsbordet för att minimera friktionen vid driftstagandet, säger Roger Polep, marknadschef på Tivox Automation. Ordern förstärker Tivox strategi att automatisera svensk industri genom att rationalisera tillverkningen och därmed öka konkurrenskraften hos våra kunder, säger Mats Ivarsson, VD i Tivox koncernen. För mer information, kontakta Tivox AB, koncernchef Mats Ivarsson, Tfn: 0502-19500 Mobil: 0703-023350 eller Tivox Automation AB, marknadschef Roger Polep, Tfn: 0502-19500 Mobil: 0733-508258 Tivox är en svensk verkstadskoncern som är noterad på O-listan. Företaget erbjuder skräddarsydda helhetslösningar och har ett brett utbud av produkter och tjänster inom industriell automation och materialhantering, avancerad plåtbearbetning, svetsning samt skärande bearbetning. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/10/21/20041021BIT22030/wkr0001.pdf