Kommuniké från extra bolagsstämma i Tivox AB

Kommuniké från extra bolagsstämma i Tivox AB Extra bolagsstämma i Tivox AB (publ) avhölls den 9 juni, varvid följande beslut fattades: Emission av aktier med företrädesrätt för aktieägarna Extra bolagsstämman beslutade godkänna styrelsens beslut av den 24 maj om företrädesemission av högst 260 000 aktier i serie A och högst 6 050 250 aktier i serie B med företrädesrätt för befintliga aktieägare. En gammal aktie i serie A ger rätt att teckna en ny aktie i serie A och en gammal aktie i serie B ger rätt att teckna en ny aktie i serie B. Emissionskursen är för aktier i både serie A och serie B fem (5) kronor, vilket motsvarar nominellt belopp. Avstämningsdag för erhållande av teckningsrätt skall vara den 16 juni 2004. Teckning skall ske från och med den 18 juni 2004 till och med den 2 juli 2004 genom kontant betalning samma dag. Bolagets aktiekapital kan vid full teckning i emissionen komma att ökas med högst 31 551 250 kronor. Emission av skuldebrev förenade med optionsrätter Extra bolagsstämman beslutade godkänna styrelsens beslut av den 24 maj om en riktad emission av ett skuldebrev (2004:1A) om nominellt 100 kronor förenat med 130 000 avskiljbara optionsrätter till nyteckning av aktier i serie A i Bolaget samt om en riktad emission av ett skuldebrev (2004:1B) om nominellt 100 kronor förenat med 3 025 125 avskiljbara optionsrätter till nyteckning av aktier i serie B i Bolaget. Bolagets aktiekapital kan vid fullt utnyttjande av optionsrätterna komma att ökas med högst 15 775 625 kronor. Skuldebreven skall tecknas och betalas senast den 16 juli 2004 och skall löpa med en årlig ränta om 5 procent som skall erläggas då lånen förfaller till betalning den 31 december 2004. Skuldebreven emitteras till en kurs motsvarande nominellt belopp. Emission av skuldebreven riktas, med avvikelse från aktieägares företrädesrätt, till det av Bolaget helägda Tivox Automation AB, 556453-9590, för avskiljande och att utan vederlag överlåtas till de vilka i samtidigt beslutad företrädesemission, tecknat nya aktier i Bolaget. Den som tecknat sig i företrädesemissionen skall för varje helt tvåtal nytecknade aktier av serie A eller serie B erhålla en (1) optionsrätt som skall medföra rätt att under perioden den 1 november 2005 till den 30 november 2005 teckna en (1) ny aktie i serie A eller B, beroende på innehavd option, i Bolaget till en teckningskurs om 7,50 kronor. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Björnek, styrelseordförande Tivox AB Mobil 0702-42 12 01 Kontor 031-17 29 45 Tivox är en svensk verkstadskoncern som är noterad på O-listan. Företaget erbjuder skräddarsydda helhetslösningar för att automatisera kunders industriprocesser och har ett brett utbud av produkter och tjänster inom industriell automation och materialhantering, säkerhetssystem och systemlego. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/09/20040609BIT20660/wkr0006.pdf