Kommuniké från extra bolagsstämma i Tivox AB

Kommuniké från extra bolagsstämma i Tivox AB Extra bolagsstämma i Tivox AB (publ) avhölls den 24 juni, varvid följande beslut fattades: Emission av förlagslån med optionsrätter Extra bolagsstämma godkände styrelsens beslut av den 24 maj 2004 att ta upp ett förlagslån 2004:2B om 100 kr med högst 3 025 125 avskiljbara optionsrätter som berättigar innehavaren till nyteckning av aktier av serie B i Tivox AB. Vid fullt utnyttjande av optionsrätterna ökar aktiekapitalet med högst 15 125 625 kr till totalt 78 228 125 kr och antalet aktier ökar med 3 025 125 till totalt 15 645 625 aktier. Förlagslånen kommer att tecknas av Tivox Automation AB, som efter avskiljandet av optionsrätterna kommer att tilldela dessa till de som ingått garantiförbindelser för föreliggande nyemission. Förändring i bolagsordning Extra bolagsstämma beslutade om två förändringar i bolagsordningen, dels avseende Tivox AB aktiekapitalgränser för att möjliggöra upptagande av förlagslån 2004:2B, dels avseende intagande om bestämmelse för aktieägares företrädesrätt vid kontantemissionen till ett aktiekapital av totalt 63 102 500 kr. För ytterligare information, vänligen kontakta: Anders Björnek, styrelseordförande Tivox AB Mobil: 0702 - 42 12 01 Kontor: 031 - 17 29 45 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/24/20040624BIT20920/wkr0001.pdf