Tivox nyemission fulltecknad

Report this content

Tivox nyemission fulltecknad O-listenoterade verkstadskoncernen Tivox har slutfört sin nyemission motsvarande 31.6 miljoner kronor. Emissionen förstärker Tivox balansräkning och skapar förutsättningar för framtida investeringar. Samtidigt har Tivox den 24 juni utsett Kaupthing Bank till likviditetsgarant för att öka likviditeten i Tivoxaktien. Aktiviteterna har även gett en ökad ägarspridning så att Tivox väl uppfyller Stockholmsbörsens krav om minst 500 aktieägare med minst en börspost. - Emissionen skapar svängrum att fortsätta med de pågående förbättringsprogrammen i koncernen och samtidigt utveckla våra strategiska intressen, säger Tivox VD Mats Ivarsson. - Med emissionen, likviditetsgarantin och fler aktieägarträffar försöker vi även bredda vår ägarstruktur och bli mer aktieägartillvända, menar Mats Ivarsson. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mats Ivarsson, VD Tivox AB kontor: 0502-195 03 mobil: 0703-02 33 50 eller Anders Björnek, styrelseordförande Tivox AB kontor: 031-17 29 45 mobil: 0702-42 12 01 Tivox är en svensk verkstadskoncern som är noterad på O-listan. Företaget erbjuder skräddarsydda helhetslösningar för att automatisera kunders industriprocesser och har ett brett utbud av produkter och tjänster inom industriell automation och materialhantering, säkerhetssystem och systemlego. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/14/20040714BIT20200/wkr0010.pdf