Varenda krona till Tjejzonen tack vare avgiftsfria mobilgåvor

Report this content

När en person skänker pengar till välgörenhet med mobilen har det hittills försvunnit upp till 10 procent i avgifter innan gåvan kommit in på mottagarkontot. Tjejzonen finns nu med bland de organisationer som kan ta emot gåvor via Allainsamlingar.se. Där blir mobilgåvor helt avgiftsfria och varenda krona går direkt in på insamlingskontot.

Från och med idag kan Tjejzonen motta gåvor via den nya insamlingssajten Allainsamlingar.se, som utvecklats av företaget bakom den mobila betallösningen SEQR. Alla gåvor som går genom Allainsamlingar.se går oavkortat till välgörenhetsorganisationernas insamlingskonto.

Både för välgörenhetsorganisationer och givare är det viktigt att det är enkelt att skänka.- Vi vill ju att givarens önskan om att skänka en viss summa pengar till oss ska respekteras, så att hela beloppet går till ändamålet, säger Lotta Zetterqvist, verksamhetschef på Tjejzonen. Som en liten organisation är vi beroende av bidrag för att kunna bedriva vår verksamhet. Vi har inte heller några större resurser att satsa på att marknadsföra oss och bli kända hos allmänheten, därför välkomnar vi verkligen samarbetet med Allainsamlingar.se.

Alla välgörenhetsorganisationer med ett 90-konto som är medlemmar i Frii (Frivilligorganisationernas Insamlingsråd) är välkomna att ansluta sig till Allainsamlingar.se. På webbsidan finns en QR-kod som är unik för varje organisations insamling. Koden är enkel att sprida både i digitala kanaler och går att trycka upp på affischer eller flygblad. När organisationerna använder Allainsamlingar.se för att ta emot gåvor, tas ingen transaktionsavgift eller fakturaavgift ut.

- Vår vision är att erbjuda mobila betalningslösningar som förändrar betalningsindustrin. Genom Alla Insamlingar kan vår teknik hjälpa alla organisationer som arbetar för goda ändamål att samla in pengar utan onödiga transaktionsavgifter. Då QR-koderna är unika kan vi även enkelt hjälpa organisationerna att mäta effekten av olika medieval, säger Anders Forssten, Global Marknadschef SEQR och ansvarig Alla insamlingar.

För att ge en gåva genom Allainsamlingar.se behöver givaren ladda ner SEQR:s app som finns gratis i Appstore och Google Play. Från appen kan du sedan antingen skanna organisationens kod på Allainsamlingar.se eller ge en gåva direkt i appen. Sedan är det bara att godkänna transaktionen med en pinkod.

För mer information kontakta gärna:

Lotta Zetterqvist, verksamhetschef Tjejzonen

Mejl: lotta.zetterqvist@tjejzonen.se

Sanna Nilsson, kommunikationsansvarig Tjejzonen

Mejl: sanna.nilsson@tjejzonen.se

Cecilia Lago Albright, Presskontakt Seamless/Allainsamlingar.se

Telefon: 0707-431345

Mejl: cecilia.albright@seamless.se

Om Tjejzonen

Tjejzonen är Sveriges största stödorganisation för tjejer och mottog stipendie från Anna Lindhs Minnesfond 2013. Vi möter dagligen tjejer mellan 12 och 25 år som behöver någon som lyssnar på deras berättelser, tankar och känslor när ingen annan gör det. Tjejzonen bildades 1998 och har idag drygt 10.000 samtal med unga tjejer per år via 200 ideellt engagerade Storasystrar. Tjejzonen är verksam över hela landet och har sitt kansli i Stockholm. Tjejzonen är medlemmar i FRII och har 90-konto. Läs mer på www.tjejzonen.se.

Taggar:

Citat

.- Vi vill ju att givarens önskan om att skänka en viss summa pengar till oss ska respekteras, så att hela beloppet går till ändamålet. Som en liten organisation är vi beroende av bidrag för att kunna bedriva vår verksamhet. Vi har inte heller några större resurser att satsa på att marknadsföra oss och bli kända hos allmänheten, därför välkomnar vi verkligen samarbetet med Allainsamlingar.se.
Lotta Zetterqvist, verksamhetschef Tjejzonen
- Vår vision är att erbjuda mobila betalningslösningar som förändrar betalningsindustrin. Genom Alla Insamlingar kan vår teknik hjälpa alla organisationer som arbetar för goda ändamål att samla in pengar utan onödiga transaktionsavgifter. Då QR-koderna är unika kan vi även enkelt hjälpa organisationerna att mäta effekten av olika medieval.
Anders Forssten, Global Marknadschef SEQR och ansvarig Alla insamlingar