TMT Ones styrelse föreslår återköp av egna aktier

Report this content

TMT Ones styrelse föreslår återköp av egna aktier TMT Ones styrelse har vid styrelsemöte den 27 november beslutat kalla till en extra bolagsstämma den 19 december 2000. Styrelsen föreslår att den extra bolagsstämman skall bemyndiga styrelsen att återköpa bolagets aktier. Styrelsens förslag innebär i huvudsak att styrelsen bemyndigas att, under perioden fram till nästa ordinarie bolagsstämma, förvärva högst så många aktier att bolagets innehav inte överstiger tio procent av samtliga aktier i bolaget. Förvärv skall ske på OM Stockholmsbörsen till vid var tid gällande börskurs. Det föreslagna återköpet är ämnat att ge bolaget ökad flexibilitet gällande bolaget kapitalstruktur. Ett återköp av bolagets aktier på dagens kursnivå skulle höja TMT Ones avkastning på eget kapital och vinst per aktie. Stockholm den 27 november 2000 Styrelsen TMT One AB Frågor besvaras av Jonas Wahlström, telefon 08-441 77 20 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/27/20001127BIT00880/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/27/20001127BIT00880/bit0002.pdf