Wilson Logistics byter namn till TNT Freight Management

Report this content

Idag tar Wilson Logistics Group ett viktigt steg i integrationen med TNT genom att byta namn till TNT Freight Management*. Wilson Logistics Group förvärvades av TNT i augusti 2004. Genom TNTs förvärv kan man erbjuda sina kunder en bredare global täckning och komplett service inom alla tänkbara frakt- och logistiktjänster.

Nya möjligheter Marknaden efterfrågar i allt större utsträckning globala och kompletta logistiklösningar med total synlighet i hela distributionskedjan. TNT Freight Management erbjuder frakttjänster och kunskap i hur de kan kombineras med informationshantering och tillvalstjänster till integrerade lösingar. Som en del av TNT kan TNT Freight Management nu erbjuda sina kunder en enda partner för att lösa kundens alla utmaningar i hela distributionskedjan världen över. Business as usual Det nya namnet, profilen och logotypen kommer att bli tydligt i all kommunikation, från skyltar och visistkort till fakturor och webdesign. Men i övrigt förblir allt som tidigare – människorna, tjänsterna, kompetensen och värderingar liksom adresser. Gradvis tillkommer givetvis också ett utökat tjänsteerbjudande genom TNT-synergier. Wilsons integration med TNT har kommit en god bit på väg. TNT Freight Management är nu en affärsenhet inom TNT Logistics, som i sin tur är en av tre divisioner inom TNT. De övriga är TNT Post och TNT Express. Peter Nevhagen, VD för TNT Freight Management Sverige tror att det nya namnet blir fördelaktigt för den tidigare Wilson-organisationen. - Namnet TNT kommer att förstärka vår exponering och trovärdighet världen över. Det tydliggör vårt gemensamma erbjudande och kommer att ge oss fördelar i våra kundkontakter, säger Peter Nevhagen. TNT N.V. gruppens holdingbolag, bytte nyligen namn från TPG till TNT. Till slut ska alla TNTs bolag världen över operera under varumärket TNT. * Observera att bolagen i Hong Kong, Kina och Indien inte kommer att byta namn den 30 juni, 2005. De nuvarande företagsnamnen kommer att kvarstå oförändrade. Men TNT-namnet och logotypen kommer att synas på viss dokumentation.