Höjd service och ökad flexibilitet för kunderna

– TNT:s slogan är Sure we can!  För oss betyder det att det inte finns något uppdrag vi inte klarar av. Men det betyder också att alla uppdrag, stora som små, ska präglas av flexibilitet och fokusera på kundens behov. Därför lanserar nu TNT en ny tjänst som heter My delivery, som ger kunden ökad frihet att själv bestämma var, när och hur försändelsen ska tas emot, säger Stephen Naylor, vd för TNT Sverige.

Många mottagare, såväl företag som privatpersoner, kan ha svårt att anpassa sig efter transportföretagens leveranstider. TNT lanserar därför en ny tjänst, som ger kunderna ökad flexibilitet till när, hur och var leveransen ska ske. Får kunden ett föreslaget leveransdatum som inte passar kan kunden själv boka om leveransen på TNT:s hemsida via online-tjänsten My delivery. My delivery kan även tillämpas om kunden inte var på plats för att ta emot leveransen, då lämnar chauffören ett ”Du var inte hemma”-kort som ger kunden chansen att arrangera en ny leverans av försändelsen ett nytt datum eller kanske till och med till en annan adress.

­– Att höja servicenivån ytterligare för våra kunder är avgörande för att nå vår målsättning, att TNT ska vara bäst på service och ha de mest flexibla tjänsterna i Sverige, det är en av våra viktigaste prioriteringar i dagsläget, avslutar Stephen Naylor.

TNT:s expressdivision är en av världens ledande business-to-business aktörer när det gäller expresstransporter. TNT förser företag och konsumenter över hela världen med en stor bredd av flexibla tjänster för behov inom post och express. Med huvudkontor i Holland, erbjuder TNT en effektiv nätverksstruktur i Europa och Asien och expanderar globalt för att maximera prestationen i sina nätverk. TNT finns i över 200 länder och har fler än 160 000 anställda.

Varje vecka levererar TNT 4,4 miljoner paket och dokument till över 200 länder. Nätverket består av närmare 2409 depåer, hubbar och sorteringscenter. Över 26 310 fordon och 48 flygplan ingår i vad som är Europas största flyg- och vägtransportnät.
Under 2010 hade express- och brevtjänster inom TNT en omsättning om 7,05 miljarder euro respektive 4,29 miljarder euro.

TNT värdesätter sitt sociala ansvar och samarbetar med United Nations World Food Programme och United Nations Environmental Programme, för att bekämpa hunger och miljöförstöringar i världen.

Mer information om TNT Sverige hittar du på www.tnt.se.

Taggar: