Ny lösning möjliggör spårning av paket med mobilen

Report this content

Logistikföretaget TNT lanserar nu en smartphoneapplikation. Med en gratis applikation, från Apple (iPhone), Google (Android) och Microsoft (Windows Mobile) kan kunden nu följa sitt paket oavsett var i världen de befinner sig, direkt i mobilen.

Genom att skriva in fraktsedels-/referensnummer i den nedladdade applikationen får man direkt svar på var paketet befinner sig. Detta är samma spårningsfunktion som redan finns på TNT:s hemsida, men som nu går att använda även direkt i mobilen.

– Smartphones har revolutionerat världen på många olika sätt. Framförallt har det öppnat upp för företagens möjligheter att förbättra servicen gentemot sina kunder, vilket är något vi på TNT arbetar med varje dag, säger Stephen Naylor, VD för TNT Express Sverige.

Den nya applikationen från TNT är ett resultat av en strategisk investering i avancerade mobillösningar. Satsningen kommer att följas upp med fler mobiltjänster inom en snar framtid.

T : +46 8 625 5905
roger.prine@tnt.com

Fakta om TNT
TNT:s expressdivision är en av världens ledande business-to-business aktörer när det gäller expresstransporter. TNT förser företag och konsumenter över hela världen med en stor bredd av flexibla tjänster för behov inom post och express. Med huvudkontor i Holland, erbjuder TNT en effektiv nätverksstruktur i Europa och Asien och expanderar globalt för att maximera prestationen i sina nätverk. TNT finns i över 200 länder och har fler än 160 000 anställda.

Varje vecka levererar TNT 4,4 miljoner paket och dokument till över 200 länder. Nätverket består av närmare 2409 depåer, hubbar och sorteringscenter. Över 26 310 fordon och 48 flygplan ingår i vad som är Europas största flyg- och vägtransportnät.
Under 2010 hade express- och brevtjänster inom TNT en omsättning om 7,05 miljarder euro respektive 4,29 miljarder euro.

TNT värdesätter sitt sociala ansvar och samarbetar med United Nations World Food Programme och United Nations Environmental Programme, för att bekämpa hunger och miljöförstöringar i världen.

Mer information om TNT Sverige hittar du på www.tnt.se.