TNT Express uppdaterar digitalt

Uppdaterat onlineverktyg förenklar affärer med TNT Express. En ny e-tjänst underlättar betalning och fakturahantering för små- och egenföretagare.

Transportföretaget TNT Express utökar nu möjligheterna för kunder att boka, styra och hantera försändelser digitalt via TNT:s globala flyg- och vägnätverk. Den nya versionen av det populära onlineverktyget myTNT gör navigationen mellan verktygets olika funktioner - TNT-produkter, Track & Trace, betalnings- och frakthistorik samt kundservice - mer intuitiv och användarvänligt.

- Uppdateringen av vårt onlinebaserade transportverktyg gör livet enklare för våra kunder. I ett enda gränssnitt ges en god överblick av våra produkter, transittider och priser, säger Stephen Naylor, VD TNT Express Sverige.

Idag använder mer än 175 000 kunder i 50 länder myTNT. Varje vecka hanterar systemet i genomsnitt 200 000 försändelser.

Goda nyheter för småföretagare

Parallellt med lanseringen av myTNT presenterar TNT flera goda nyheter för landets många små- och egenföretagare. Via en fakturaportal går det nämligen att sköta betalningar, ta ut kontoutdrag och hämta fakturakopior direkt från TNT Express svenska webbplats. Man kan även utföra en enkel och säker onlinebetalning med kontokort.

- I Fakturaportalen samlas även betalningshistoriken 26 veckor tillbaka i tiden och kunden har dessutom en direkt inblick på sitt konto i vårt SAP-system, förklarar Stephen Naylor.

Samtidigt är det nu möjligt att sända TNT specifika frågor om fakturor direkt genom att klicka på sin faktura i systemet.

Vi bidrar ytterligare till en bättre miljö genom att minska behovet av att skriva ut och skicka pappersfakturor eftersom kunden får originalfakturan via PDF på mail. På så sätt kan lösningen tillgodose önskemålen från många små- och egenföretag om en papperslös och flexibel bokföring.

TNT Express är ett av världens största transportföretag som varje dag levererar en miljon godstransporter - från dokument och paket till stora godslaster. Bolaget driver ett omfattande väg- och luftnätverk i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien, Stillahavsområdet och Nord- och Sydamerika. Under 2012 omsatte TNT Express € 7,3 miljarder. Besök gärna TNT:s webbplats för mer information: www.tnt.com/corporate.