TNT utökar sin Expressfraktservice

Distributionsnätet expanderar till Nordamerika, Mellanöstern och Sydamerika

TNT Express har utökat sina interkontinentala fraktgodstransporter till ytterligare 10 länder utanför Europa. Det ger en global räckvidd som sträcker sig över 80 länder. Expansionen inkluderar bland annat flera viktiga affärsregioner i Nordamerika, Mellanöstern och Sydamerika.

Expresstjänsterna möjliggör dagliga upphämtningar och leveranser från dörr-till-dörr och transittider på mellan 1-3 dagar för godspallar som väger upp till 500 kg. Det inkluderar allt som ingår i TNT:s Expresstjänster: tidsdefinierade leveranser, export- och importförtullning, full översyn och spårbarhet över hela transportkedjan och kontinuerlig återkoppling till kund.

Den interkontinentala utvidgningen av Expresstjänsterna är ett led i TNT Express strategi för att ytterligare stärka sitt utbud av fraktgodstransporter mellan den europeiska kontinenten och andra marknader i övriga delar av världen. Redan idag tillhandahåller TNT Express fraktgodstransporter mellan 37 olika länder.

Expansionen kommer att vara till gagn för importörer och exportörer i många branscher och sektorer. Särskilt utvidgningen till Mellanöstern antas attrahera kunder vars brådskande fraktbehov många speditörer inte kan uppfylla. Den nordamerikanska kontinenten är en region där TNT Express varit etablerad i många år och expansionen inkluderar flera viktiga affärsregioner såsom New York, Washington DC, Atlanta, Hartford Chicago, Philadelphia, Portland, Toronto, Montreal och Ottawa.

- Genom att erbjuda Expressleveranser till flera internationella destinationer, får kunden ännu fler möjligheter att välja mellan. Det ger tillgång till flera orter, snabbare fraktgodstransporter och alla de fördelar som inkluderas i Expresstjänsterna, säger Stephen Naylor VD TNT Sverige.

En fullständig förteckning över täckningsområdena för Express paket- och fraktgodstransporter finns på TNT Sveriges hemsida.

Klicka gärna här för en kort videopresentation av TNT:s Expresstjänster: http://youtu.be/paqyL1xaYXw

För mer information kontakta: Stephen Naylor, vd TNT Sverige, stephen.naylor@tnt.se. tfn +46 8 625 5985, eller mobil: 070 752 74 07

Fakta om TNT

TNT Express är ett av världens största transportföretag som varje dag levererar en miljon godstransporter - från dokument och paket till stora godslaster. Bolaget driver ett omfattande väg- och luftnätverk i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien, Stillahavsområdet och Nord- och Sydamerika. Under 2012 omsatte TNT Express € 7,3 miljarder. Besök gärna TNT:s webbplats för mer information: www.tnt.com/corporate.