Jagex och Toadman signerar ett avtal för att säkerställa utvecklingen av bygg- och skjutspelsfranschisen Block N Load

Jagex och Toadman Interactive har idag meddelat om färdigställandet av ett avtal där alla rättigheter av Block N Load, inklusive alla framtida spel inom varumärket och ytterligare tilläggsrättigheter, övergår till Toadman Interactive. Avtalet innebär att bygg-och skjutspelet Block N Loads utvidgas, där Toadman bland annat ansvarar för att spelinnehåll kommer att vidareutvecklas gentemot spelcommunityn.

Block N Load lanserades 2015 och utvecklades av förläggaren Jagex och av spelutvecklaren Artplant, som nu är en del av Toadman Interactive.

"Toadman Interactive och Jagex ville säkerställa att Block N Load fans idag och imorgon fortsätter att se investeringen och utvecklingen av detta fantastiska spel, så vi är stolta över att nå ett avtal som innebär att vi har bestämmanderätten över spelet. Det ursprungliga teamet på Artplant arbetar på nya innovativa uppdateringar för spelet, som kommer att meddelas inom kort."

Kommentarer från Jagex VD Phil Mansell:

"Denna affär är bra nyheter för Block N Load-communityn och fans av skjutspel, eftersom det stärker detta innovativa spel med ytterligare investeringar och kreativ ambition. Vi såg i Toadman Interactive en anda som delar vår passion för live-spel och samhällsdriven utveckling. Det är riktigt positivt för Block N Load-spelare att Toadman och Artplant tar spelets produktion och verksamhet framåt, och vi är övertygade om att de har visionen och delar communityns anda för att ge Block N Load en bra framtid."

Mer än 3,5 miljoner spelare har spelat Block N Load sedan det lanserades på PC.

För ytterligare information hos Toadman kontakta:

Alexander Albedj, styrelseordförande Toadman Interactive AB (publ)

alexander.albedj@thetoadman.com

Robin Flodin, VD Toadman Interactive AB (publ)

robin@thetoadman.com

Certified Adviser:

Eminova Fondkomission AB
Info@eminova.se
08 -684 211 00

Denna information är sådan som Toadman Interactive AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 18 februari 2019 kl. 13:30 CET.