Nytt antal aktier och röster i Tobii

Antalet aktier och röster i Tobii AB (publ) har ökat som en följd av emission av C-aktier beslutad av årsstämman den 23 maj 2024 och som slutligt registrerades hos Bolagsverket den 19 juni 2024, samt omvandling av totalt 79 478 C-aktier till totalt 79 478 stamaktier.

Omvandlingen har genomförts för att kunna leverera stamaktier till deltagare och för att täcka kontanta kostnader och kostnader för sociala avgifter relaterat till bolagets incitamentsprogram som ursprungligen antogs på årsstämman 2020, för att kunna leverera stamaktier till deltagare och för att täcka kostnader för sociala avgifter relaterat till bolagets incitamentsprogram som ursprungligen antogs på extra bolagsstämma den 21 juni 2021 samt för att kunna leverera stamaktier till deltagare och för att täcka kostnader för sociala avgifter relaterat till bolagets incitamentsprogram som antogs på årsstämman 2022.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 236 572 792 aktier, av vilka 233 680 462 är stamaktier och 2 892 330 är C-aktier, och totalt 233 969 695 röster i bolaget. Till följd av emissionen av C-aktier samt omvandlingen av C-aktier till stamaktier har antalet C-aktier ökat med 714 951 och antalet stamaktier har ökat med 79 478. Det totala antalet aktier har ökat med 794 429 och det totala antalet röster har ökat med 150 973,1. Aktiekapitalet har ökat med cirka 5 765 SEK.

För mer information, vänligen kontakta:

Carolina Strömlid, Head of Investor Relations, Tobii AB, tel: +46 (0)70 880 71 73, e-post: carolina.stromlid@tobii.com

Denna information är sådan information som Tobii AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 28 juni 2024 kl. 09.30 CEST.

Tobii är världsledande inom eyetracking och pionjär inom attention computing. Vårt uppdrag är att göra världen bättre med teknik som förstår vår uppmärksamhet och intention. Vi skapar en bättre framtid med våra produkter och lösningar som appliceras inom områden så som beteendestudier och forskning, hälso- och sjukvård, träning och utbildning, gaming, extended reality (VR, AR & MR), fordonsindustrin, med flera. Tobiis eyetracking-lösningar används av tusentals företag, universitet och forskningsinstitutioner runt om i världen. Tobii har sitt huvudkontor i Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Mer information finns på: www.tobii.com.