Tobii får order från Acer avseende eyetracking-plattformen IS4

Tobii AB har fått en initial order avseende eyetracking-plattformar av modellen IS4 från Acer för integration av Tobiis världsledande teknologi för ögonstyrning i kommande datorspelsprodukter. Leveranserna planeras att ske under en 12-månadersperiod med början under det tredje kvartalet i år. Det finns inga bindande volymåtaganden men ordervärdet över tidsperioden uppskattas till mellan 7 och 15 MSEK.

Tobii kan inte ge någon ytterligare information om produkterna i dagsläget, men hänvisar till Acers officiella pressevent den 31 augusti: www.acer.com/nextatacer

Denna information är sådan som Tobii AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 29 augusti 2016, kl. 08.00.

Kontakt:

Sara Hyléen, Corporate Communications Director, tel: 070-916 16 41, e-post: sara.hyleen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-lösningar och tjänster för att studera mänskligt beteende som idag används av mer än 3 000 företag och 2 000 forskningsinstitutioner, däribland samtliga av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för nya volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer, virtual reality och fordon. Tobii har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Koncernen har cirka 700 anställda. Läs mer på www.tobii.com.