• Tobii AB/

Tobii lanserar Glasses Explore – gör insikter kring mänskligt beteende tillgängliga för fler

En intuitiv och lättanvänd mjukvara som gör det lättare för fler att arbeta med - och få insikter kring - mänskligt beteende.

Tobii, världsledande inom eyetracking och pinjär inom attention computing, lanserar idag Glasses Explore; en molnbaserad mjukvara för att analysera människors uppmärksamhet. Glasses Explore är designad för att vara lättanvänd, och ambitionen med den nya produkten är att göra det enklare för fler att arbeta med analyser och insikter kring mänskligt beteende.

Glasses Explore-mjukvaran, tillsammans med Tobii Pro Glasses 3, gör det möjligt för vem som helst att utforska nyanserna av människors uppmärksamhet och förstå vad vi fokuserar på, och varför vi gör det. Samla in och analysera data om hur människor hanterar olika situationer och få snabba och begripliga insikter som kan förbättra utbildningsprocesser, träningstekniker och användargränssnitt. Allt i ett intuiitivt format som underlättar löpande analysarbete och sänker trösklarna för att fler ska kunna implementera insikter kring mänskligt beteende som en naturlig del i sitt arbete.

”Insikter kring mänskligt beteende ska inte kräva timmar av expertanalys. Med Glasses Explore-mjukvaran kan vem som helst sätta sig in i hur en annan människa hanterar en verklig situation eller uppgift. Genom inspelningar som följer vad personen fokuserar på med sin blick går det enkellt att identifiera utmaningar och förbättringspotential inom bland annat träning, effektivisering av processer, och optimering av användargränssnitt,” säger Gunnar Troili, Senior Vice President, Products & Solutions, på Tobii. Med Glasses Explore bestämmer du själv hur djupt du vill gå i dina analyser. Genom det användarvänliga gränssnittet kan vem som helst lära sig att hitta mönster, tolka data om människans blick, och dela med sig av sina insikter till andra utan några förkunskaper eller tidigare erfarenheter av att arbeta med denna typ av analyspgrogram.”

Glasses Explore-mjukvaran är utvecklad för att analysera data insamlad med Tobii’s Eyetracking-glasögon Tobii Pro Glasses 3, och Glasses Explore medföljer gratis i ett år när du köper ett par Tobii Pro Glasses 3. Glasses Explore kan också köpas separat som en prenumerationsbaserad mjukvara.

Läs mer om Glasses Explore här.

För mer information, vänligen kontakta:

Rasmus Löwenmo Buckhöj, Head of Communications, Tobii AB, +46 (0)73 327 87 64, email: rasmus.lowenmobuckhoj@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking och pionjär inom attention computing. Vårt mål är att göra världen bättre med teknik som förstår vår uppmärksamhet och intention. Vi skapar en bättre framtid med våra produkter och lösningar som appliceras inom områden så som beteendestudier och forskning, hälso- och sjukvård, träning och utbildning, gaming, extended reality (VR, AR & MR), fordonsindustrin, med flera. Tobiis eyetracking-lösningar används av tusentals företag, universitet och forskningsinstitutioner runt om i världen. Tobii har sitt huvudkontor i Sverige och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Mer information finns på: www.tobii.com.