Tobiis årsredovisning 2017 tillgänglig på hemsidan

Tobii AB har idag publicerat sin årsredovisning 2017 på hemsidan. Dokumentet inkluderar även Tobiis hållbarhetsrapport och bolagsstyrningsrapport.

Årsredovisningen finns tillgänglig på svenska och engelska på Tobiis hemsida under finansiella rapporter.

Räkenskapsåret avser perioden 1 januari – 31 december 2017.

Denna information är sådan information som Tobii AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 12 april, 2018 kl. 08.00.

Sara Hyléen, Director of Communications and Investor Relations, tel: 070-916 16 41, e-post: sara.hyleen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-lösningar och tjänster för att studera mänskligt beteende som idag används av mer än 3 000 företag och 2 000 forskningsinstitutioner, däribland samtliga av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer, virtual reality och smartphones. Tobii har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Koncernen har över 900 anställda. Läs mer på www.tobii.com.