Tobiis CFO lämnar bolaget

Tobii meddelar idag att Esben Olesen har beslutat att lämna Tobii efter fem år som ekonomi- och finansdirektör, CFO.

Esben Olesen ingår i Tobiis koncernledning och har varit anställd sedan 2011. Han kommer att ha kvar sina ansvarsområden som CFO hos Tobii tills han lämnar sin post i mars 2017. Processen att utse en efterträdare har inletts. Esben Olesen lämnar Tobii för att tillträda en motsvarande tjänst på ett annat bolag.

– Esben har gjort en betydande insats för Tobii, inte minst inför och under bolagets börsnotering och han har bidragit till Tobiis framgång under dessa år. Jag kommer att sakna vårt goda samarbete och önskar Esben lycka till i sin nya befattning, säger Tobiis VD Henrik Eskilsson.

Denna information är sådan som Tobii AB (publ) ska offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 oktober 2016, kl. 08.00.

Kontakt:

Sara Hyléen, Corporate Communications Director, tel: 070-916 16 41, e-post: sara.hyleen@tobii.com

Tobii är världsledande inom eyetracking. Vår vision är en värld där all teknik fungerar i total harmoni med naturligt mänskligt beteende. Tobii bedriver verksamhet inom tre affärsområden: Tobii Dynavox gör specialutvecklade datorer som styrs med ögonrörelser eller pekskärm som används av människor med särskilda behov. Tobii Pro utvecklar och säljer eyetracking-lösningar och tjänster för att studera mänskligt beteende som idag används av mer än 3 000 företag och 2 000 forskningsinstitutioner, däribland samtliga av världens 50 mest välansedda universitet. Tobii Tech vidareutvecklar Tobiis teknologi för nya volymmarknader såsom datorspel, vanliga datorer, virtual reality och fordon. Tobii har sitt huvudkontor i Stockholm och är noterat på Nasdaq Stockholm (TOBII). Koncernen har cirka 700 anställda. Läs mer på www.tobii.com.