Ny lösning från Tobii för att testa mobiltelefoner och surfplattor med eye tracking

Tobii Technology, världsledande inom eye tracking, lanserar idag en ny lösning för att testa mobiltelefoner och surfplattor med eye tracking - Tobii Mobile Device Testing Solution. Lösningen bygger på marknadens minsta eye tracker, Tobii X2 Eye Tracker, och gör det möjligt att med extremt hög precision studera hur användare interagerar med innehåll på mobiltelefoner och surfplattor. Lösningen innehåller allt som behövs för att komma igång: hårdvara, mjukvara, utbildningsmaterial och tillgång till support.

”Vi är stolta över att kunna erbjuda en lösning för testning av mobiltelfoner och surfplattor som bygger på den senaste tekniken inom eye tracking, Tobii X2 Eye Tracker,” säger Tom Englund, Affärsområdeschef på Tobii Analys. ”Alla som jobbar med mobil teknik och mobilt innehåll har glädje av den här lösningen. Genom att testa mobilt innehåll på riktiga användare med eye tracking får du förståelse för hur appar, webbsiter, annonser mm fungerar på användare. Vår lösning levererar den noggrannhet som krävs för att studera vad som händer på en liten skärm.”

Om oss

Tobii Pro, part of the Tobii Group, is the leading provider of eye-tracking research solutions and services designed to deepen the understanding of human behavior. Through eye-tracking insights, business and science professionals are enabled to drive change and further their research. The solutions are used in a wide range of fields, from shopper research and usability testing, to psychology and vision research. Tobii Pro has over 3,000 commercial enterprises and 2, 000 academic institutions among our clients, including Microsoft, Procter & Gamble, Ipsos, GfK and all of the world’s 50 top-rated universities. www.tobiipro.com