Tobii lanserar program för att utrusta forskningslabb och klassrum med eye tracking

STOCKHOLM & WASHINGTON, 13 Juni, 2013 — Tobii Technology, världsledande inom eye tracking, lanserar Tobii Academic Program – ett nytt initiativ för att hjälpa universitet och högskolor att utrusta forskningslabb och klassrum med eye tracking-teknik och skapa kursprogram kring eye tracking. Programmet omfattar paketlösningar för en mängd olika forskningsområden och innehåller en kombination av eye tracking-produkter och tjänster för att man snabbt och enkelt ska kunna komma igång och få det stöd som man behöver för effektiv forskning och utbildning.

“Valet av Tobii som leverantör baserades lika mycket på deras enastående support som på tekniken de tillhandahåller,” säger Nicholas Hall, chef för Behavioral Lab på Stanford Graduate School of Business. “Tobiis teknik är fantastisk. Men det som är ännu viktigare i det här sammanhanget är att Tobii har ett omfattande program där mina forskare får större kunskap i hur eye tracking kan användas inom psykologi.”

> Läs mer om Tobii Academic Porgram

Om oss

Tobii Pro, part of the Tobii Group, is the leading provider of eye-tracking research solutions and services designed to deepen the understanding of human behavior. Through eye-tracking insights, business and science professionals are enabled to drive change and further their research. The solutions are used in a wide range of fields, from shopper research and usability testing, to psychology and vision research. Tobii Pro has over 3,000 commercial enterprises and 2, 000 academic institutions among our clients, including Microsoft, Procter & Gamble, Ipsos, GfK and all of the world’s 50 top-rated universities. www.tobiipro.com