SteelSeries och Tobii ställer ut tilllsammans på GDC 2014

Stockholm, 10 mars 2014 – Spelföretaget SteelSeries samarbetar med eye-tracking experterna från Tobii Technology på Game Developers Conference, GDC, i San Francisco 19-21 mars. Här visas innovationer som skapar nya förutsättningar för spelande och som ger spelutvecklare möjlighet att skapa mer engagerande och naturliga spelupplevelser. Besök monter 1824 för att testa SteelSeries Stratus Wireless Controller för iOS och Tobiis eye tracking för PC-spel – utvecklarkit till specialpris tillgängliga.

Steelseries, ledande inom kvalitetstillbehör för PC-spel, kommer att erbjuda spelutvecklare på GDC möjlighet att testa Stratus – en ny trådlös spelcontroller för iPad, iPhone och iPod Touch tillsammans med några av marknadens mest populära spel samt ny titlar som lanseras på mässan.

Under showen kommer SteelSeries att lansera SteelSeries Stratus Dev Kit, ett utvecklarkit som kommer att erbjudas till ett reducerat pris och fri frakt i samband med GDC. För mer information om Stratus Dev Program, besök developer.steelseries.com.

Tobii, världsledande inom eyetracking-teknik, har genom partnerskap med SteelSeries tagit klivet in på PC-spelsmarknaden. Steelseries lanserar världens första eye tracker för gaming som bygger på Tobiis teknik senare i år. Produkten kommer att göra det möjligt för spelare att förbättra sitt spel genom att också använda sina ögon för att uppleva och interagera med spelet. Namn och detaljer om produkten har inte tillkännagivits ännu.

Under showen kommer Tobii att erbjuda demonstrationer av hur eyetracking förhöjer spelupplevelse och söka samarbeten med spelutvecklare för att skapa framtidens spelupplevelser med ögonstyrning. I samband med GDC finns Tobii EyeX Dev Kit att köpa för 95 dollar eller 70 euro. För att beställa Tobii EyeX Dev Kit , gå till www.tobii.com/eyex och ange koden ”GDC2014”.

Se video för mer om samarbetet.