• Tobin Properties/

Region Uppsala häver avtal med Tobin Properties (publ) indirekta dotterbolag Mariefjärd AB (publ) avseende projektet Fjärdingen

Region Uppsala meddelar idag att man häver avtalet med Tobin Properties (publ) indirekta dotterbolag Mariefjärd AB (publ) avseende projektet Fjärdingen i Uppsala. Mariefjärd AB (publ) meddelade den 31 oktober att man beslutat att inte tillträda projektet Fjärdingen enligt avtal den 1 november 2017.

Region Uppsala meddelar även att man ej avser att återbetala handpenningen för projektet om SEK 22 miljoner. Bedömningen är att Tobin Properties resultat för det fjärde kvartalet 2017 påverkas med maximalt motsvarande summa. Tobin Properties arbetar på att minimera resultatpåverkan.

Denna information är insiderinformation som Tobin Properties AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 16 november 2017 kl. 13.00 CET.

Tobin Properties är ett fastighetsutvecklingsföretag vars affärsidé är att skapa väldesignade bostäder med funktionella lösningar utifrån medvetna människors behov. Tobin Properties projektportfölj består av utvecklingsprojekt med ett bedömt totalt utvecklat värde om cirka 14 300 MSEK. Tobin Properties har en stam- och preferensaktie noterad på Nasdaq First North Premier och ett obligationslån noterat på Nasdaq Stockholm. Avanza Bank AB agerar Certified Adviser åt bolaget.