Tobin Properties förvärvar tomträtt på Västra Kungsholmen

Tobin Properties AB (publ) förvärvar tomträtten till fastigheten Gladan 5 i Stadshagen på Västra Kungsholmen i Stockholm. Fastigheten är fullt uthyrd till en gymnasieskola och har en uthyrbar area om cirka 4200 kvm.

– Västra Kungsholmen och Stadshagen fortsätter att växa samtidigt som området utvecklas till en allt mer modern och spännande del av Stockholms innerstad, säger Erik Karlin, VD Tobin Properties. Genom detta förvärv stärker vi vår möjlighet att vara med och bidra till utvecklingen av stadsdelen.

Säljarens rådgivare har varit JLL Tenzing AB.

Johan Varland, CFO Tobin Properties AB

Telefon: 070-756 29 78, E-post: johan.varland@tobinproperties.se

Tobin Properties affärsidé är att utifrån moderna människors behov utveckla bostäder med ett funktionellt och designmässigt djup. Vi vill utveckla stadsbilden med nya bostäder som engagerar och ger högre livskvalitet med en arkitektur och design som särskiljer sig. Sedan den 12 december 2014 är Tobin Properties preferensaktie noterad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet Tobin Pref. Certified Adviser är Avanza Bank AB.