Tobin Properties genomför ytterligare förvärv i centrala Sundbyberg

Tobin Properties har tecknat avtal om att förvärva en fastighet i centrala Sundbyberg. Fastigheten, som heter Slaktaren 12, ligger i direkt anslutning till Tobin Properties pågående utvecklingsprojekt Vintergatan och Arkaden. Fastigheten omfattar 2 660 kvadratmeter bostäder och lokaler. Vakansgraden uppgår till cirka 10 %.

”Våra pågående utvecklingsprojekt i Sundbyberg har utvecklats mycket positivt och har mött stort intresse från såväl köpare som intresserade Sundbybergsbor. Igår sålde vi den sista lägenheten i Arkaden vilket innebär att båda våra projekt i Sundbyberg nu är slutsålda. Genom detta förvärv skapar vi förutsättningar för att fortsätta utveckla Sundbybergs stadskärna under kommande år, säger Erik Karlin, VD på Tobin Properties”.

Fastigheten tillträds den 1 juni via bolag som från detta datum konsolideras i Tobin Properties koncern.

Säljarens rådgivare har varit Bjurfors Näringsliv.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

johan varland, CFO Tobin Properties

Telefon: 070-756 29 78, E-post: johan.varland@tobinproperties.se

Tobin Properties affärsidé är att utifrån moderna människors behov utveckla bostäder med ett funktionellt och designmässigt djup. Vi vill utveckla stadsbilden med nya bostäder som engagerar och ger högre livskvalitet med en arkitektur och design som särskiljer sig. Sedan den 12 december 2014 är Tobin Properties preferensaktie noterad på NASDAQ OMX First North med kortnamnet Tobin Pref. Certified Adviser är Avanza Bank AB.