Tobin Properties projekt Äril slutsålt

Tobin Properties AB (PUBL) har sedan 2016 byggt bostadshuset Äril i Norra Djurgårdsstaden. Sedan årsskiftet har de sista bostäderna i projektet hittat nya ägare och nyligen såldes den sista bostaden i projektet, en en-rummare på 39 kvadratmeter.

Fastigheten Äril är inspirerad av områdets industrihistoria och ritad av några av Sveriges främsta arkitekter såsom Semrén + Månsson, Koncept Stockholm och Urbio. Äril är ett unikt projekt som trappar sig ned mot Husarvikens strand längs med Båthusparken, med utsikt över vattnet och Nationalstadsparken samt fritt västerläge och kvällssol. Fastigheten består till stor del av långsiktiga och gedigna material. I fasad återfinns corténstål och skiffer och interiört finns kalksten, al och ärgad koppar. Balkonger, takterrasser och stora fönsterpartier skapar ett flödande ljusinsläpp i de nyproducerade bostäderna. Taket har så kallade evighetsängar och i huset finns även förskola.

Det har funnits stort intresse för Äril ända sedan säljstart. Vi är mycket nöjda med hela processen. Att vi sålt samtliga bostäder i Äril är en indikation på att bra bostäder säljer, även i en tuff marknad, säger Patrik Mellgren, vd på Tobin Properties.

FÖR MER INFORMATION, VÄNLIGEN GÅ IN PÅ WWW.TOBINPROPERTIES.SE ELLER KONTAKTA:

Louise Saxholm, marknads- och försäljningschef, Tobin Properties
Telefon: +46 72 722 27 20, E-post: louise.saxholm@tobinproperties.se

Patrik Mellgren, vd
Telefon: +46 72 856 22 00, E-post: patrik.mellgren@tobinproperties.se

OM TOBIN PROPERTIES
Tobin Properties är ett fastighetsutvecklingsföretag vars affärsidé är att skapa väldesignade bostäder och tillhörande fastigheter med funktionella lösningar utifrån moderna människors behov. Bolaget har en stam- och preferensaktie noterad på Nasdaq First North samt ett obligationslån noterat på Nasdaq Stockholm. Avanza Bank AB (corp@avanza.se, telefon – 08-409 421 20) agerar Certified Adviser åt bolaget.