Dramatisk ökning av antalet besökare till e-varuhuset toga.com

Mars månads undersökning från MMXI Nordic visar: Dramatisk ökning av antalet besökare till e-varuhuset toga.com E-labs fyra största e-handelsplatser med e-varuhuset toga.com i täten samlade totalt 383.000 unika besökare i mars eller 10,1 procent av det totala antalet svenska surfare. En av månadens största procentuella ökningar svarade toga.com för. Det visar MMXI Nordics, före detta Sifos, månatliga undersökning av svenskarnas mest besökta e-handelsplatser. E-varuhuset toga.com gick upp på tredje plats på MMXI Nordics tio-i-topp- lista efter en dramatisk ökning av besökarantalet. Antalet unika besökare steg med cirka 170 procent, från 68.000 i februari till 181.000 besökare i mars. - Trenden har vänt efter två traditionellt sett svåra månader för detaljhandeln. Jag är självklart mycket nöjd med vårt resultat i mars. Besökarantalet stiger kraftigt och medlemmarna har mer än fördubblats på en månad, säger Christer Myhran, VD för toga.com. Spray Ventures är majoritetsägare i tillväxtföretaget E-lab, som i sin tur är delägare i flera e-handelsföretag bland annat e-varuhuset toga.com, resebyrån mrjet.com, spelbutiken ingo.se, brun- och vitvaruförsäljaren sumo.se, auktionssajten mrBid och försäkringsmäklaren Insplanet.com. De fyra förstnämnda sajterna hade totalt 383.000 besökare i mars, vilket mot- svarar 10,1 procent av samtliga svenskar som surfade på Internet i mars. - E-labs marknadsplatser tilltalar en rad olika målgrupper och kompletterar därför varandra väl. Resultatet i mars är självklart tillfredställande men vi räknar med att höja våra marknadsandelar ytterligare. De flesta av våra satsningar har existerat endast ett halvår och har därför stor potential framöver, säger Henrik Kjellberg, VD för E- lab. Nedan följer MMXI Nordics tio-i-topp-lista över de, av svenskar, mest besökta e-handelsplatserna i mars: 1. Bidlet 305.000 2. Amazon 244.000 3. toga 181.000 4. letsbuyit 175.000 5. Boxman 166.000 6. Bokus 153.000 7. Mrjet 146.000 8. e-annons 140.000 9. Ginza 126.000 10.Dustin106.000 För ytterligare information, vänligen kontakta: Henrik Kjellberg, VD, E-lab, tel. 08-545 89 812 alt. 0708-49 36 69 Christer Myhrán, VD, toga.com, tel. 08-508 999 00 alt. 0709-81 22 22 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/18/20000418BIT00840/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/18/20000418BIT00840/bit0002.pdf