Fortsatt nordisk expansion för toga.com - öppnar första e-varuhuset i Finland

Fortsatt nordisk expansion för toga.com - öppnar första e-varuhuset i Finland Det svenska livsstilsvaruhuset toga.com fortsätter sin nordiska expansion genom att lansera en e-handelsplats i Finland. Finländska konsumenter får nu tillgång till ett stort sortiment kända varumärken som tidigare inte funnits på den finska marknaden, varken på nätet eller i den traditionella handeln. toga.com öppnade i september i fjol ett svenskt livsstilsvaruhus som, enligt Sifo Interactive, redan i december var en av de fem, av svenskar, mest besökta e-handelsplatserna på nätet. Antalet besökare uppgick till mellan 6 000 och 10 000 om dagen. Nu tar företaget steget in även på den finska marknaden. - Med vår nya e-handelsplats i Finland tar vi ytterligare ett steg mot målet att bli nordens största försäljare av välkända märkesprodukter på nätet. Vi kommer som första riktiga Internet-varuhus i Finland kunna erbjuda våra kunder en hel serie kända varumärken som tidigare inte varit tillgängliga på den finska marknaden, bland annat blir vi den enda finska återförsäljaren av Ordning & Redas produkter, säger toga.coms VD Christer Myhrán. Strax före jul lanserade toga.com även en e-handelsplats för den danska marknaden. Försäljningen i Danmark och Sverige har överträffat företagets försäljningsprognoser. Bakom framgången ligger toga.coms omfattande utbud av produkter, anpassat för att attrahera ett bredare kundsegment. Företaget har även, till skillnad från vissa andra aktörer, medvetet valt en mindre aggressiv expansionstakt, där framgångar på redan etablerade marknader utgör grunden för den fortsatta expansionen. Den nya finländska e-handelsplatsen erbjuder 4 000 produkter från 160 varumärken. Många kända varumärken är exklusiva för toga.coms e-varuhus och har tidigare inte funnits tillgängliga i Finland, bland annat det japanska märket Evisu Genes, svenska Ordning & Reda och street-klädmärket Svea. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Myhrán, VD, toga.com, tel. 0709-81 22 22, eller e-posta till christer@toga.com Besök även toga.coms hemsida: www.toga.com/press toga.com är Sveriges största livsstilsvaruhus på Internet. Med cirka 4 000 produkter från över 160 välkända varumärken erbjuder toga.com ett brett sortiment inom mode, inredning, kosmetik, sport och teknik till mycket förmånliga priser. Företaget grundades hösten 1999 och har idag 30 medarbetare. Bakom toga.com står bland annat Spray, Kjell Spångberg, Björn Algkvist och grundarna Christer Myhrán och Richard Junestrand. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/02/22/20000222BIT00440/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/02/22/20000222BIT00440/bit0002.pdf