E-varuhus nyemitterar för nordisk expansion: Investerare visar stort intresse för toga.com - företagets nyemission övertecknad Livsstilsvaruhuset toga.com har genomfört en nyemission som tillför bolaget mellan 92 och 120 MSEK. Emissionen som övertecknades två gånger kommer att användas för företagets fortsatta expansion i Norden. toga.com har genomfört en nyemission om 1.000.000 aktier till kursen 92 kr per aktie, vilken före emissionskostnader tillför bolaget 92 miljoner kronor. En övertilldelningsoption som löper på 30 dagar innebär, om den nyttjas, ett kapitaltillskott på ytterligare 28 miljoner kronor och en sammanlagd emissionslikvid på 120 miljoner kronor. - Vi är mycket nöjda med resultatet av nyemissionen och det stora intresse som både svenska och utländska kapitalplacerare har visat toga.com. Emissionen ger oss möjlighet att fortsätta vår nordiska expansion med en etablering på den norska marknaden och därmed befästa vår position som det största e-handelsvaruhuset i Norden, säger toga.coms VD Christer Myhrán. toga.com öppnade i september i fjol ett svenskt livsstilsvaruhus som redan i december var en av de fem, av svenskar, mest besökta e-handelsplatserna på nätet. Företaget har därefter lanserat en e-handelsplats på både den danska och finska marknaden. Genom nyemissionen ökar antalet aktier i företaget med 1.000.000 till 3.388.000. Övertilldelningsoptionen innebär att ytterligare 300.000 aktier kan komma att emitteras. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Myhrán, VD toga.com, tel. 0709-81 22 22, eller e-posta till christer@toga.com Besök även toga.coms hemsida: www.toga.com toga.com är Sveriges största livsstilsvaruhus på Internet. Med cirka 4 000 produkter från över 160 välkända varumärken erbjuder toga.com ett brett sortiment inom mode, inredning, kosmetik, sport och teknik till mycket förmånliga priser. Företaget grundades hösten 1999 och har idag 30 medarbetare. Bakom toga.com står bland annat Spray, Kjell Spångberg, Björn Algkvist och grundarna Christer Myhrán och Richard Junestrand. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/10/20000310BIT00490/bit0002.pdf