Kvinnor bakom framgångsrikt varuhus på nätet

Kvinnor bakom framgångsrikt varuhus på nätet - Ylva Martelius ny marknadschef för toga.com Nordens största livsstilsvaruhus på nätet, toga.com, fortsätter att satsa på kvinnor i ledande positioner. Företagets senaste rekrytering, den nya marknadschefen Ylva Martelius, visar att det finns gott om kompetenta kvinnor i IT-branschen. Ylva Martelius kommer närmast från Spray, en av toga.coms huvudägare, där hon arbetade som assisterande marknadschef. Dessförinnan har Ylva Martelius bland annat arbetat på Internetbyrån Intra. - toga.com är just nu inne i en mycket spännande fas. Vi kommer att intensifiera våra marknadsföringsaktiviteter på befintliga marknader. Dessutom räknar vi med att inom en snar framtid etablera företaget på den norska marknaden, säger Ylva Martelius, marknadschef för toga.com. Ylva Martelius är ytterligare en i raden av kvinnor på ledande positioner inom toga.com. Övriga kvinnor i ledningen för företaget är vice VD Emma Lansing, medlemsansvarig Mia Månsson, ansvarig för företagets internationalisering Anne-Marie Voetmann och chefen för kundsupport Jeanette Hegethorn. Att kvinnor har en central roll på toga är naturligt, inte minst med tanke på att mer än hälften av togas kunder och medlemmar är just kvinnor. - Vi har sedan starten i höstas arbetat för en jämn fördelning mellan män och kvinnor i företaget. För närvarande är mer än hälften av medarbetarna på toga.com kvinnor, vilket jag bara ser fördelar med, säger företagets VD Christer Myhrán. Bilder och ytterligare information finns på: www.toga.com/press För ytterligare information, vänligen kontakta: Ylva Martelius, Marknadschef toga.com, tel. 08-508 999 00 alt. 0709-88 55 99 Christer Myhrán, VD toga.com, tel. 08-508 999 00 alt. 0709-81 22 22, E-posta till: ylva@toga.com alt. christer@toga.com _______________________________________________________________________ toga.com är Nordens största livsstilsvaruhus på Internet. Med cirka 4 000 produkter från över 160 välkända varumärken erbjuder toga.com ett brett sortiment inom mode, inredning, kosmetik, sport och teknik till mycket förmånliga priser. Företaget som idag finns i Sverige, Danmark och Finland grundades hösten 1999 och har idag 30 medarbetare. Bakom toga.com står bland annat Spray, Kjell Spångberg, Björn Algkvist och grundarna Christer Myhrán och Richard Junestrand. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00460/bit0002.pdf