toga.com öppnar flera nya specialbutiker inom varuhuset

Fortsatt stark expansion för ledande nordisk e-handlare: toga.com öppnar flera nya specialbutiker inom varuhuset - Satsar på försäljning av vitvaror, köksprodukter, böcker, golfutrustning och exklusivt herrmode Livsstilsvaruhuset toga.com har under våren ingått en lång rad strategiska samarbeten. Först ut var Internetbokhandeln.se. De två senaste är Vitvarumäklarna och Tasteline, vars produktutbud väl kompletterar toga.coms sortiment. Företaget har under våren även deltagit i konsolideringen av e-handelsbranschen genom köpet av garmond.com, en e- handelssajt för exklusivt herrmode. toga.com har nyligen ingått strategiska samarbeten med Vitvarumäklarna och Tasteline, och utökar därigenom sitt sortiment av kvalitetsvaror med omfattande avdelningar för vitvaror och köksprodukter. Företaget har tidigare förvärvat den exklusiva e-handelssajten garmond.com, vilket har givit toga.com tillgång till en nischbutik riktad mot exklusivt herrmode. Dessutom satsar företaget, inför golfsäsongen, på en egen och omfattande golfavdelning. - De nya samarbetena och förvärvet av garmond.com är en del i vår strategi att bygga ett e-varuhus med ett komplett utbud av kvalitetsvaror. Tanken är att våra besökare ska hitta allt som de behöver hos toga.com och därigenom slippa besöka flera fristående e-handelsplatser under sin shoppingrunda, säger Christer Myhrán, VD för toga.com. Samarbetet med Vitvarumäklarna, Tasteline och Internetbokhandeln.se innebär att toga.com kan erbjuda sina kunder ett mer komplett utbud av varor, samtidigt som företaget drar nytta av respektive företags unika branschkunskaper. Vitvarumäklarna, Tasteline och Internet-bokhandeln.se får genom toga.com tillgång till en ny marknadsförings- och försäljningskanal, som väntas höja försäljningen och öka exponeringen av företagens varumärken. - Vårt samarbete med toga.com ger oss tillgång till en ny och effektiv försäljningskanal så att vårt breda sortiment av vitvaror exponeras mot en större grupp av e-handelskonsumenter, säger Christer Boström, Internetansvarig för Vitvarumäklarna. toga.com har sedan lanseringen i september i fjol lockat ett stort antal besökare. I april hade e-varuhuset 169.000 besökare och var den fjärde, av svenskar, mest besökta e-handelsplatsen, enligt MMXI Nordics mätningar. Företaget är etablerat i både Danmark och Finland och planerar närmast en lansering på den norska marknaden. För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Myhrán, VD toga.com, tel. 08-508 999 00 alt. 0709-81 22 22 Besök även följande hemsidor för mer information: www.toga.com/press www.internetbokhandeln.se www.vitvarumaklarna.se www.tasteline.com www.garmond.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/23/20000523BIT00660/bit0002.pdf