• TOGA.COM/

toga och yaTack fortsätter att leda konsolideringen inom den nordiska e-handeln: toga.com köper spelsajten ingo

toga och yaTack fortsätter att leda konsolideringen inom den nordiska e- handeln: toga.com köper spelsajten ingo toga och yaTack annonserade nyligen sina planer på att fusionera de två verksamheterna. I samband med detta har ledningen och representanter för styrelserna tydliggjort att denna affär mellan två av de ledande nordiska e-handels-aktörerna skulle komma att följas av flera samgående och uppköp. toga är därför glada att i dag kunna offentliggöra att man köpt Ingo AB, vilka driver Sveriges ledande site för försäljning av data- och konsolspel. - Vi ser stora möjligheter för Ingo inom ramen för det nya yaTack / toga. Ingo kommer att tillföra en stabil försäljning från sin egen site samtidigt som affären möjliggör för oss att erbjuda marknadens bästa utbud av spel inom ramen för yaTacks / togas varuhus, säger togas VD Christer Myhrán. - Uppköpet av Ingo ligger helt i linje för ett sammanslaget bolags strategi. Tillsammans har vi idag en betydande försäljning och vi hoppas på att kunna nå break-even redan under slutet av nästa år. Vi planerar naturligtvis att växa organiskt, men kommer också att ta en mycket aktiv del i konsolideringen av den nordiska marknaden. Vi tittar idag på ett antal mindre bolag och för även diskussioner med större aktörer, säger yaTacks VD Helge Røstad. - Vi är mycket glada att vi har kunnat hitta en bra lösning för Ingo tillsammans med toga. Vi är fortfarande övertygade om att spel är en produkt som passar väl att sälja över nätet. Vi är också stolta över att vi så snabbt och med så små medel har kunnat bygga en site som har en ledande position i Sverige. Vi har emellertid varit tvungna att inse att övergången till Internethandel avseende spelprodukter har gått långsammare än väntat, vilket har medfört att Sverige har visat sig vara en för liten marknad för en fristående aktör, säger Patrik Olivecrona på Spray Ventures För ytterligare information, vänligen kontakta: Christer Myhrán, VD toga.com, tel. 0709-81 22 22, eller e-posta till christer@toga.com Helge Roestad, VD YaTack, tel. +47 934 63 221, eller e-posta till helge.roestad@yatack.com Besök även toga.coms hemsida: www.toga.com Patrik Olivecrona, Spray Ventures, tel. 0709 - 51 37 71, eller e-posta till olivecrona@spray.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00680/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/11/14/20001114BIT00680/bit0002.pdf