Togee Technologies satsar på tech-sommarjobb för ungdomar

Report this content

Tusentals planerade sommarjobb för ungdomar spås försvinna i år från arbetsmarknaden med anledning av den rådande coronakrisen. Startupen Togee Technologies satsar mitt under krisen och kommer under sommaren 2020 erbjuda 10 sommarjobb och praktikplatser öronmärkta för tech-intresserade ungdomar och studenter från hela Sverige. Till arbetsuppgifterna hör bland annat produktutveckling, marknadsföring och dataanalys av appen Togee.

Togee Technologies utvecklar den nya kommunikationsappen Togee inom kategorin sociala medier – världens första mobilapp för interaktiv skärmdelning. Mobilanvändare kan nu för första gången någonsin dela sina skärmar med varandra och samtidigt kommunicera via röst- och videosamtal, chatt och rita på skärmen (doodle), på en och samma gång i realtid. Skärmdelningen kan även spelas in och sparas som videoklipp. Ansökningsperioden för sommarjobben inleds första veckan i juni (vecka 23).

– Vi på Togee Technologies är pionjärer inom co-browsing och co-creation i realtid för mobiler. Digital kommunikation är en av samhällets stöttepelare, och vi befinner oss just nu i ett väldigt spännande stadie med hundratals nya Togee-användare varje dag. I detta ovissa världsläge vill vi ge fler ungdomar chansen att utveckla nästa ”unicorn in the making” och i samma veva bjuda på en oförglömlig tech-sommar, säger Daniel Diegelmann, CEO Togee Technologies AB

– Sommarjobb är en mycket viktig del, och en naturlig ingång på arbetsmarknaden, för många ungdomar. Jag är glad att vi har möjlighet att anställa drivna talanger som vill ta chansen att utveckla sig själva inom tech, marknadsföring och apputveckling, säger Peter Andersson, CMO Togee Technologies AB

För intervjuförfrågningar och pressmaterial, vänligen kontakta:

Theo Smart
+46 76-870 13 68
theodor@togee.com

Togee är världens första mobilapp för interaktiv skärmdelning. Med Togee kan mobilanvändare dela sina skärmar med varandra och samtidigt kommunicera via röst- och videosamtal, chatt och rita på skärmen (doodle), på en och samma gång i realtid. Togee utvecklas av Stockholmsbaserade startupen Togee Technologies AB. Den publika betaversionen lanserades på App Store och Google Play i april 2020.

För mer information, vänligen besök: www.togee.com

Taggar:

Togee Technologies satsar på tech-sommarjobb för ungdomar.

Citat

Vi på Togee Technologies är pionjärer inom co-browsing och co-creation i realtid för mobiler. Digital kommunikation är en av samhällets stöttepelare, och vi befinner oss just nu i ett väldigt spännande stadie med hundratals nya Togee-användare varje dag. I detta ovissa världsläge vill vi ge fler ungdomar chansen att utveckla nästa ”unicorn in the making” och i samma veva bjuda på en oförglömlig tech-sommar.
Daniel Diegelmann, CEO Togee Technologies AB
Sommarjobb är en mycket viktig del, och en naturlig ingång på arbetsmarknaden, för många ungdomar. Jag är glad att vi har möjlighet att anställa drivna talanger som vill ta chansen att utveckla sig själva inom tech, marknadsföring och apputveckling.
Peter Andersson, CMO Togee Technologies AB