World Class öppnar Stockholms första expressgym i Tolv Stockholm

Report this content

I veckan öppnar Stockholms första World Class Express i anslutning till Tolv Stockholm. Gymmet är ett nyckelgym som håller öppet dygnet runt och erbjuder extra stöd från personliga tränare. Under september månad kommer gymmet hålla i aktivitetsdagar för att locka boende och arbetande i närområdet att komma igång med träningen.

Nu får Stockholm sitt allra första World Class Express när gymmet öppnar i anslutning till Tolv Stockholm vid Tele2 Arena och Ericsson Globe. World Class Express är ett så kallat nyckelgym vilket betyder att det har begränsad bemanning och öppet dygnet runt för att utöka möjligheterna att träna för de boende och arbetande i närområdet.

-          Vi vet att det kan vara svårt att komma iväg till gymmet, och därför försöker vi göra det så lättillgängligt som möjligt. Vi kommer att ha begränsad bemanning i receptionen och fokuserar i stället på att erbjuda stöd av certifierade personliga tränare för att folk ska kunna få ut det mesta av tiden de spenderar på gymmet, säger Fredrik Borgegård, franchisetagare på World Class Express i anslutning till Tolv Stockholm.

-          Vårt fokus på Tolv Stockholm är att förstärka söderort och Globenområdet med underhållning, mat och aktiviteter. Därför är det väldigt roligt att vi i anslutning till Tolv Stockholm nu kan utöka vår verksamhet med ett erkänt och nischat gym, säger Stefan Prucha, chef för Tolv Stockholm.

Den 26 september kommer World Class Express ha aktivitetsdag med förmånliga erbjudanden. Den 27/9 och 28/9 hålls utomhusträning i anslutning till invigningen. Via träning på World Class Express invid Tolv Stockholm ges även tillgång till World Class övriga träningslokaler i landet.

Fakta World Class Express
Öppettider: Dygnet runt
Storlek: 270 kvm
Bemanning: Begränsad
Personlig tränare: Certifierade PT:s finns tillgängliga dagligen
Övrigt om gymmet:
Anpassade ytor för individuell träning
Konditionsavdelning
Styrketräning och fria vikter
Funktionell träning - Kettlebells mm
Modern utrustning från Life Fitness
Goda parkeringsmöjligheter p-garage i tele2 Arena
Adress: Arenaslingan 7

Grand opening den 26/9 med öppningserbjudande på årskort. World Class bjuder på medlemsavgiften (899 kr) samt sänker månadsavgiften till 299kr/månaden (ordinarie 399kr/mån.)

I detta inkluderas fyra coachningstillfällen med personlig tränare.

Johan Lindgren, franchisetagare på World Class Express - Tele2 Arena/Tolv Stockholm
johan@difab.se, tel: 0735-233922

Helena Ågren, kommunikationschef SGA Fastigheter AB
helena.agren@sgafastigheter.se, tel: 08-508 353 32

Om Tolv Stockholm
Tolv Stockholm är en nöjesgalleria utan shopping. Den tolvtusen kvadratmeter stora ytan förenar mat, sport, kultur, musik, underhållning, nattklubb, hotell och ny teknik under ett och samma tak. www.tolvstockholm.se

Taggar:

Citat

- Vi vet att det kan vara svårt att komma iväg till gymmet, och därför försöker vi göra det så lättillgängligt som möjligt. Vi kommer att ha begränsad bemanning i receptionen och fokuserar i stället på att erbjuda stöd av certifierade personliga tränare för att folk ska kunna få ut det mesta av tiden de spenderar på gymmet.
Vårt fokus på Tolv Stockholm är att förstärka söderort och Globenområdet med underhållning, mat och aktiviteter. Därför är det väldigt roligt att vi i anslutning till Tolv Stockholm nu kan utöka vår verksamhet med ett erkänt och nischat gym.
Stefan Prucha, chef för Tolv Stockholm.